Idag är det Tisdag

Idag är en sån där dag då det bör hände mer än vad det egentligen gör. Men en sak är säker och det är att vi SKA åka till Bergvik idag och se till att inhandla en fin present åt Anna och Peter till deras bröllopsdag.

Just nu är Per iväg och hjälper Joppe att plocka ur det sista ur lägenheten här på gruvlyckan, lite synd att dom har flyttat härifrån men det blir ju ändå lite extra drivkraft till att hitta någonting ute i Skoghall. För jag menar förut så var ju de flesta vänner här och har vi flyttat ut dit så har det kunnat bli rätt så ensamt men nu när dom tog initiativ och flyttade ut så nu blir det ju betydligt lättare att flytta.

Sedan så ska det vattnas blommor idag och städas lite, ser verkligen inge rolgit ut här.



Det verkar som om Björn kommit upp från Skåneland oxå för att träffa folk och vara med på bröllopet, dock inte helt säker då det inte framgick helt 100 av smset han skickade imorse. Men det blir ju lite roligt att träffa honom med, var ju ett bra tag sedan man såg skymten av Björnen.

Känns som jag ganska snart kan vara klar med min affärsplan, men det finns ju alltid något man kan finslipa. Men starta eget SKA jag göra, det råder det inga som helst tvivel om. Så man kan ju lungt säga att det inte handlar om Om utan När.
Ser att det faktiskt är ganska många som tror på mig och tror att jag kan lyckas och jag har det som krävs, egentligen vet jag det oxå innerst inne men ibland så börjar man ju tveka av rädsla av att begå ett misstag och att misslyckas.

Men jag vet att dom ideer jag har är ganska unika och att jag kommer ha mycket från det vanliga och mitt egna att erbjuda mina kunder och att jag dessutom kommer ha rimliga priser som inte är för låga. Men allt detta står på halt tills dess att jag kan beställa och få hem den nya kameran, visserligen är det "bara" en Canon EOS 5d men det är ju ändå sjukt mycket bättre än vad den jag har nu är och jag vet många andra som jobbar med den i dagsläget.



Men så snart jag har den och möjligen hittat en lokal så kör jag igång.. tametusan! Tänker inte låta mig hindras en gång till, cansar man inte och tar man inga risker så kommer man heller inte komma någon vart. Jag kan inte sitta instängd i en bubbla bara för att jag kan göra mig illa, tänk så himla tråkigt liv man får om man inte vågar någonting och om man inte tar någon risk ibland..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0