Balkongen

Idag har det varit himla fint väder igen och jag har sopat upp det sista av jorden.

Jorden som ramlat ur när vi kastat en massa gamla och döda växter som jag inte riktigt orkade ta tag i i höstas. Dom "fina" trälådorna jag gjort själv hade även dom börjat tacka för sig och falla isär, jag har väl kanske inte skött dem speciellt väl, så var tvungen att montera ihop och kasta dom åt fanders oxå.



Men det är i och med detta som jag börjar inse att vi har faktiskt en väldigt stor balkong.



Hundarna trivs bra där ute men jag har satt några krukor ivägen för gallret då Ymer får plats att ta sig igenom dem och det är inget jag är spciellt sugen på att riskera om jag ska vara ärlig. Bara tanken av en sån olycka får mig yr och att må dåligt.

Men nu är det rent och fint och jag avnjöt lite sol där ute tillsammans med de små tidigare, ltie mer lär det nog bli om en liten stund.



Längtar dock som en galning tills jag kan börja plantera ut mer, men är glad att jag iaf börjar kunna sätta ut lite saker och att min svartvinbärsbuske klarat även denna vinter, hoppas på att få bär iår.



Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt att greja på balkongen. Usch man blir rädd bara vid tanken på att någon av vovvarna skulle ta sig igenom gallret!

2009-04-07 @ 21:17:59
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sara:



Oja det är det verkligen. Hur var det ni hade det med balkong? :)

Ja ussa, får en verkligen att isas inom sig. Hemska tanke.

2009-04-07 @ 22:03:00
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Lina

¨Hej vännen! Duktig du är som pysslar och grejar på balkongen! Ser ut att bli fint! Men sätt ett kompostgaller du framför gallret - lätt att han kliver upp på krukorna annars. De kan va snabba - tro mig. Vet av viss erfarenhet. Dock inte riktigt samma men situationen innehöll en balkong, en katt och en katt som hoppat ner från balkong till terasstak... suck ;o) Ska vi kanske fota ngn dag framöver?? Vill fixa iordning några bilder snart med! Vi måste ju börja ladda upp på mb - vill utöka portfolion ;o) Kramar!!

2009-04-07 @ 22:20:22
URL: http://liinasliv.blogg.se/
Postat av: Evelina

Lina:



Hej vännen :D

hehe tackar, måste ju göras nångång. Nu får dom visserligen inte vara ute på balkongen själva men som du säger så kan dom vara jäkligt snabba så ska göra som du säger och sätta dit ett kompostgaller. Ahh jag hoppas det gick bra för kissen.

Jo absolut, har du kikat på dem som vi fotade här sist? Några du vill att vi ska retuschera från dem? :) Jo det tycker jag å, vill få upp lite nytt där :D

Och fota mer tycker jag absolut :D



Kramar

2009-04-08 @ 10:55:03
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0