Not for me

Sitter och läser lite andra bloggar och även en del kommentarer i min blogg, lyssnar på musik och spanar på hundarna så att dom inte hittar på någe fuffens medan jag sitter vid datorn.

Funderar lite på olika vänskaper. Vart man har olika vänner och vad man betyder för dem, egentligen. De är ju mycket lättare att säga att man tycker om alla och att man bryr sig än vad det är att säga om det är något man stör sig på eller liknande, hur kommer det sig? Om man nu verkligen är vänner borde inte ärligheten vara bättre? Även om den kanske sårar så är det ju ändå ärligheten som i det långa loppet gör relationen värd något och som får det hela att hålla sig i liv.

Att man säger sådant som kasnke är hårt och gör ont innebär ju att man bryr sig, beror ju självklart på hur man säger det.



Jag hoppas ju att vi betyder så pass för våra vänner att om det var något som störde eller om det är något som dom funderade över att dom kommer till oss och säger till oss eller frågar iaf varför. Jag vet själv hur svårt det kan vara och det är ju klart att det är ju långt ifrån allt som man även som vän har rätt att lägga sig i, men då kan man ju iaf värna så pass att man undrar hur det går och jag tror huvudsaken i det hela att oavsett beslut eller hur det går att man finns där för varandra.

Det är nog ett av dom viktigaste saker man kan göra som vän, om man nu är äkta som person och en riktigt vän dvs, och det är att även om man inte håller med så ställer man upp och stöttar om det skulle behövas. Sedan kan man ju som vän givetvis ifrågasätta, men som sagt så är det viktigaste att man finns där och låter sin vän stå för beslutet.

Eller vad tycker ni min kära läsare?
Vad är en riktig vän?

När jag tänker på vänner så tänker jag mycket på de vänner och bekanta som vi har. Vissa personer betyder ju givetvis mer än andra, så är det ju bara.
Men tänker på hur oerhört jag saknar vissa vänner, det finns många som bor på andra ställen i Sverige men det finns några här omkring som det känns man tappat kontakt med som jag saknar oerhört mycket och det gör mig verkligen ont för oavsett vi tappat kontakt eller bor långt ifrån varandra betyder ni inte mindre för mig för det.



Men ibland gör det ont när det blir klart för en att man tycker så oerhört mycket mer om en vän än vad den gör om en själv, känns ibland som jag har lite för lätt att fästa mig vid personer som faktiskt inte tänker speciellt höga tankar om en tillbaka. Jag hoppas jag har fel, dock har jag en känsla av att det tyvärr inte är.



Kommentarer
Postat av: Sara

Håller med dig, mot riktiga vänner måste man kunna vara ärlig. Man bryr sig ju bara. Sen finns det ju olika sätt att ta upp saker på.



Tänker på vad du berättade för mig när jag var hemma hos dig i onsdags. Där har du några som INTE är riktiga vänner!



Kram!

2009-04-07 @ 21:15:29
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sara:



Ja visst är det så, vad är det annars för relation man har? Bryr man sig så vill man ju personens bästa. Absolut :)



Jo tyvärr har du nog rätt där.



Kramar på

2009-04-07 @ 21:52:03
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0