Sötsaker

Med tanke på det förra inlägget så kom jag att tänka på egentligen hur roligt det kan vara med vissa låtar man assosierar med människor i sin omgivning.

De flesta av dem som jag tänker på mor och far med är ju ganska uppenbara och förklarliga men sedan finns det dom som bara ger det budskapet att det är dem det handlar om. Även så med min syster.

Varje gång jag hör Den siste Mohikanen och Running Bear så tänker jag på min älskade lilla syster, hon skulle alltid ( nästan ) lyssna på dem när vi var mindre så i mina ögon är dom låtarna hennes. Sedan är det ju klart det finns annan musik oxå som får mig att tänka på henne, som tex It can´t rain all the time.

Sitter och lyssnar på Manowar just nu och då finns det bara en jag tänker på och det är min älskade Per. Önskar jag hade kunnat stanna och fått se dem på Monsters of the millenium när dom var där och spelade. Missade dem för att ja dom var sena och jag var tvungen att åka hem, det var synd för det var ju främst dem som jag var där för att se och vi hade ju lyckats få plats längst fram.
Men skulle vilja gå och se dem tillsammans med Per.

Smsade Per nyss och berättade att jag lyssnar på Manowar och saknar honom så fick till svar att dom spelat I need a Hero på radion så han stod där på jobbet och saknade mig en massa med. Fan va jag älskar den karln!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0