Svärmor

Min söta lilla svärmor har varit på besök för att gratta Per lite i efterskott.

Hon kom på tisdagen den 12e augusti och stannade till torsdagen den 15e.

Hon kom dock då Per var på jobbet så hon kom hit och umgicks lite med mig och Anna som var på besök just då, sedan efter att Anna gått iväg till jobbet gick vi ut på en liten promenad med hundarna. Det gick sådär då Ymer blir väldigt exalterad av att vara ute samtidigt som Loke och skäller samt gnyr nästan hela tiden. Så en avslappnande promenad var det inte.



Sedan åkte hon iväg ett tag så jag fick jobba lite med bilderna jag har att fixa.

Dagen efter åkte vi allihopa till Bergvik för att försöka hitta lite nya byxor åt Per, dock fanns det inget som föll min älskling i smaken så det blev inget men var väldigt trevligt att umgås och jag fick en jumper. Hon hade ju även haft med sig en hel papperskasse med kläder till mig när hon kom.

Efter att Per gått till jobbet så åkte svärmor och jag till Ikea där vi gick runt ett tag och hon även var så snäll och bjöd på mat. Var riktigt trevligt och jag köpte en skohylla och lite sånt för mina presentkort jag fått när jag fyllde år.



När vi kom hem underhöll svärmor sig med att städa, hon var så rastlös av att bara ta det lungt så hon fick hålla på lite. Hon fick dock lite nog när hon träffade på vår "underbara" dammsugare och ville gärna att den omedelbart skulle avlivas.  Det är lite synd för så jätte gammal är den inte, något år bara men den låter som ett jetplan och suger inte speciellt bra. Detta resulterade i att vi nästa dag innan hon åkte hem åkte till Elgiganten och hon köpte en ny dammsugare åt oss snäll som hon är.

Strax innan Per skulle iväg till jobbet åkte hon iväg hem igen för att klippa gräsmattan bland annat. Men det var ett riktigt trevligt besök.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0