Besked

Idag ringde dom från Försäkringskassan och gav mig ett besked, ett efterlängtat sådant.

Nu har dom äntligen räknat ut vad det är jag ska få för klumpsumma nu efter att det som skulle tillbaka till soss är återbetalt. Det var på ett ungefär vad jag räknat på från början.

Det är klart man hade hoppats på lite mer men det är ju inte en summa man direkt klagar på om man säger som så. Tänker inte berätta precis hur mycket det är, vill ni veta får ni ju självklart fråga men jag kommer inte skriva ut något på bloggen men kan svara via sms. Men kan säga som så att det handlar om ett belopp med 4 nollor.

Det räcker till handpenning och lite mer så på så sätt är jag nöjd, kommer att få dem på måndag om allt går som det ska. Så jag räknar inte på att jag har dem förrns jag har dem så att säga. Skulle ju inte vara första gången det  blir förseningar.

Men känner mig himla glad och lättad för ÄNTLIGEN är detta något som jag kan lägga bakom mig, något som vi har f ått slagits för och trilskat med i över 3 år är äntligen förbi. Känns nästan lite konstigt, men skönt.

Nu ska vi bara vänta på besked om den nya ansökan, men det väntar jag inte få svar på förrns om ca 4 månader. Jag hoppas verkligen inte vi ska behöva överklaga då med. Vi har ju ändå ett väldigt bra och väldigt förklarande läkarutlåtande denna gången. Samt att vi har börjat med en plan för hur mitt liv ska utvecklas.

Det återstår att se, men det känns så så såååå skönt att inte behöva oroa sig för detta någe mer iaf.




Kommentarer
Postat av: kaka

Jag är ju som vanligt så himla nyfiken, haha hur mycket? :D

Alltid jag som frågar, känns det som.. jaja, sån är jag, galen i pengar :P

2009-12-16 @ 18:38:48
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Rävfan

Alltid trevligt med pengar, men var det inte lånet som var problemet och inte själva handpenningen. Det är väl endast 10%? Bara nyfiken :p

2009-12-16 @ 19:34:31
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Evelina

Kaka:

hehe anade nästan att du skulle fråga :) jag skickar ett sms med summan :) Jag tar inte illa vid mig eller så att du frågar :D

2009-12-16 @ 20:15:05
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Räven:

oja det är det verkligen.

Ja nej lånet var det ju som var problemet, men vi ska ju försöka igen senare i vår om jag får min nya ansökan godkännd och då behöver vi ju ha handpenningen så man slipper låna ihop den oxå :)

2009-12-16 @ 20:16:48
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0