Det var bättre.

Min irritation som jag upplevde igår är idag utbytt med tacksamhet.

Det hade tydligen blivit lite fel hos kommunen, jag är inte helt säker på vad allt det handlade om men det var någe med bostadsbidrag att göra, något vi inte haft på evigheter. Så dom hade räknat nästan dubbla för mycket så det är pengar som jag egentligen ska ha.

Dom håller på att fixar det nu, lär visserligen inte få pengarna på måndag som det nu var menat, men det känns som det inte är hela världen bara det blir rätt och inte tar allt för lång tid. Risken är ju att jag inte får dem förrns efter nyår, men det återstår  väl att se helt enkelt.

Men det beloppet som jag ska få ökade ganska friskt nu om man säger som så. Gick från ett belopp med 4 nollor till ett med 5 nollor. Men man ska ju inte ropa hej förrns man är över bäcken. Men jag hade himla tur att dom inte hade tagit beslutet ännu så det var fastställt så detta han fixas till.

Anklagar väl egentligen ingen för detta felet, det är ju faktiskt rätt lätt att det blir fel när man håller på med siffror hela dagarna. Men jag kan inte låta bli att tänka på hur många detta kan ha drabbat, för jag tvivlar ju på att jag är den första och enda.

Men detta tillskottet är mer än välkommen, för nu har vi lite spending money oxå så att säga. Rättare sagt så finns det lite pengar man kan unna sig med, vilket jag tycker att jag förtjänar. Men först  blir det ju mina kläder och lite mer byxor till Per som gäller, ja efter att vi satt undan ett ungefärligt belopp som vi ska ha till handpenning när det blir dags för att se om vi får lån igen när nu det blir.

Det är mycket skitsnack om försäkringskassan och även jag har snackat mycket skit om dom och visst är dom i deta stora hela inte mycket att hurra över ( hoppas på att det blir bättre nu när dom tydligen gjort om igen ), men min handläggare där är verkligen guldvärd. Hon är supertrevlig och gör så mycket hon kan för att ordna upp saker och ting, väldigt hjälpsam och lätt att ha att göra med så hon ska bara ha ett stort tack egentligen.

Sedan ska ju nämnas att mycket hade nog fasiken aldrig gått om jag inte haft mitt personliga ombud som är en helt underbar människa och har stor koll på vad som gäller inom de olika områdena.

Hoppas på att det blir rätt denna gången nu så man kan få pengarna och gå vidare med livet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0