Irritation

Jag som trodde jag skulle få lägga detta bakom mig, men icke.

Hade det handlat om någon tusenlapp hade jag inte gjort speciellt mycket väsen av mig men nu handlar det om nästan lika mycket till.

Vad är det då som är felet? Jo Komunen skulle ju som jag nämnt tidigare ha tillbaka pengar för det som vi fått i socialbidrag och med all rätt att dom ska ha det tillbaka. Nu var det så att dom begärde en summa som var ganska hög men okej tänkte jag, komunen borde man ju kunna lita på.

Men vi bad försäkerhetsskull om att få uträkningen ifrån soss på hur mycket det egentligen skulle bli som skulle tillbaka.

Jag fick det brevet idag och det visade sig vara ungefär hälften av det dom begärt och så får det inte gå till utan dom ska få tillbaka den summa som dom lagt ut, inte mer. Känner att jag börjar bli måttligt irriterad och sur på den här skiten nu.

Och inte var det någon man kunde prata med inne idag heller, men tack och lov så skulle dom vara tillbaka imorgon så då får vi hoppas på att vi får svar på vad i helsike som händer.

Egentligen är det inte så mycket pengarna det handlar om utan att jag börjar bli så jäkla less på att måsta slåss hela tiden och att det hela tiden ska göras fel och bla bla. Det är klart att jag vill ha pengarna om jag har rätt till dem.

Vi får väl se vad dom säger imorgon här, men visar det sig vara fel och att det inte går att fixa nu så kommer jag att anmäla hela den här skiten. För som sagt så är jag så less på att behandlas på det här sättet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0