En längtan

Det är ju mycket jag både drömmer om och längtar efter, dock är det en viss skillnad mellan dem.

Drömmar är något man hoppas på och längtan är något man vet ska inträffa.

Idag blir det foto, jag hoppas det går bra och att jag inte blir sådär äckligt trött som jag varit de senaste dagarna för det har ju en tendens att påverka mitt arbete och då inte till det bättre så att säga. Men jag tror det kommer bli roligt och att det kommer att gå bra.

Lite roligt då det än så länge är 2 andra fotografer som bett mig om jag inte kan fotografera dem, så det ska bli himla roligt.

Försöker komma fram till ett lite mer exakt datum när jag ska starta upp företaget, fast det känns som det kan vara bra att ha ett namn tills dess, Evelina Eklund Hassel Photography känns som det blir lite för långt och med tanke på att jag nångång i framtiden kommer ta bort namnet Eklund så känns det ju lite dumt om det finns med i företagets namn oxå.

Så vad är det vi väntar på för att starta upp då?
Jo till att börja med så vill vi att Pers lön börjar komma så vi vet med säkerhet att det är ekonomiskt tryggt på så sätt för oss och att en eventuell lön för mig bara är ett plus i kanten inte en nödvändighet till en början.
Sedan så är det ju det där med ett namn på företaget, är fortfarande bitter över att alla namn jag kommit på och viljat ha är upptagna.
Samt att en prislista kan ju vara bra att ha innan man har börjat så man vet vad man kan svara eventuella kunder, men jag vet att jag måste börja ta mer riktiga priser för mina jobb än vad jag gör idag och att man inte går runt på att vara generös.

Just angående priserna har jag bestämt som så att rörandes vänner så kommer jag att ge alla mina vänner ett presentkort för en gratis kompis fotografering ( varför gratis? jo för att jag säger det ) som endast gäller personen ifråga, klart jag kan fota om dom har någon grej eller det är deras barn eller djur istället för dem själva. Detta gör jag för att alla vänner ska få chansen men oxå för att jag sedan inte kommer erbjuda några kompispriser då jag lär behöva ha en inkomst även jag.

Sedan gör man ju som man vill om man vill använda det erbjudandet eller kasta det. Men vi får väl se lite hur det blir med det.

Men känns som det ska bli kul att få komma igång och jag hoppas att det kommer gå bra. Vill ju även ge ett stort tack till de vänner som gör reklam och rekomenderar en.

Känner dock att det skulle vara bra att gå med i Svenska Fotografers Förbund, men det gör jag nog då jag väl startat upp företaget bland annat för att det kostar så pass.

Lokal kommer väl även det så småningom.

Det är många lösa trådar än så länge som ska ordnas upp innan allt blir av, tänker ju inte bara starta upp för att det ska startas upp utan vissa säkerheter måste jag ju ändå kunna ordna med innan, medan andra inte går att göra något åt förrns företaget är igång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0