Sömn

Inatt så blev det tabletter som gällde för att kunna somna en vettig tid och man kan ju lungt säga att det gick mycket fort att somna.

Nu lyssnar jag på musik och hoppas på att jag inte stör de nya grannarna ovanför oss, men det tror jag inte.

Senare skulle Peter komma över lite och umgås, han ska troligtvis följa med till veterinären oxå när vi ska ta bort stygnen på Loke. Ska bli lite trevligt att umgås tyck ja.

Sedan ikväll så är det tänkt att det ska bli filmkväll med Anna, även det ska bli himla trevligt tycker jag.

Imorgon så ska det kanske bli melodifestivalenkväll med Marina, men funderar på om man kanske inte ska skjuta upp det för det har ju slagit mig att det är alla hjärtans dag då och den vill jag ju trotts allt spendera med Per, även om det inte är några stora planer som vi har.



Funderar på hur vi ska lösa allt det här med flyttandet av möbler här hemma, känns som ett till rum inte hade varit helt fel, det hade iaf varit en lättare lösning. Men nu har vi "bara" 3 rum. 3 rum är visserligen ganska mycket men nu när studion kom in i våra liv så blev det plötsligt ett behov av ett till rum och studion har ju trotts allt en mycket hög prioritering då det är en inkomstbringare. Det är kalrt den får plats i vardagsrummet men det är himla mycket som ska plockas upp och plockas ner till varje fotning så det blir inte så mycket fotande som jag skulle vilja.

Men vi har kommit så långt att vi ska sätta in sängen i det lilla rummet som vi har ( som idag används till Data/hobby rum ) och flytta ut datorerna och allt sådant där inne ut i vardagsrummet i den lilla avdelning som vi gjort. Studion får det stora "sovrummet", av den simpla anledningen att den inte får plats någon annanstans. Men med sängen i det lilla rummet så blir det äckligt trångt. Vi får se hur allt löser sig helt enkelt.

Att vi i första hand flyttade ut sängen till vardagsrummet var främst för att testa men oxå för att vi behövde ha ner sängen på golvet då det skulle bli så himla krångligt annars med Loke när han har tratt på sig, samt att vi ville inte riktigt att han skulle på att hoppa ner från sängen med det såret efter operationen. Det har kanske inte varit det skönaste, mysigt har det varit dock, men det har funkat bra för vårt syfte med det.

Ska bli skönt att få lite mer ordning här hemma igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0