Längtan

Nu har den kommit, den känsla jag inte är helt säker på om jag vill ha.

Jag börjar allt mer och mer känna mig redo för barn och en längtan kryper sig på. Det gör att jag bland annat börjar känna mig gammal, men det pågår en strid inom mig. Vill jag verkligen eller inte?

Per vill iaf inte ha barn förrns vi har hus och en stadig inkomst, jag håller med honom. Ska vi ha barn så är det inte förrns dess men denna längtan blir allt starkare och jag kan i ärlighetens namn inte påstå att jag är så överdrivet glad för det.

Det går förhoppningsvis över, iaf ett tag.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Nämen hej, välkommen i klubben! Erik är klok, liksom Per; inga barn förrän ekonomin är stabil. Det är trist att det ska vara pengar som styr om man kan skaffa familj eller inte. Suck.

2009-07-29 @ 15:22:53
Postat av: Anonym

Idapida heter jag och jag är så snäll och glad, men jag kan inte skriva namn när jag kommenterar... -.-

2009-07-29 @ 15:24:21
Postat av: Alexandra

Hej!

Jag känenr inte dig men jag brukar allt vara in och kika ibland.

Jag har ju barn sen jag var 18. Visst det är en fördel om man iaf har en stadig inkomst men det löser sig alltid:) Som jag sa till min kompis, ska man vänta tills den rätta tiden för att skaffa barn kommer kan man få vänta länge och då kanske det börjar bli sent, tex ålder att man börjar känna sig gammal. Så länge det finns kärlek så klarar man sig:)

2009-07-29 @ 19:52:34
URL: http://alexandrahansen.blogg.se/
Postat av: Anna Friberg

hej vännen! jo håller med dig lite vännen..men inom sinom tid...inom sinom tid! ;)men som jag alltid har sagt...man kan aldrig vara helt 100%redo...det kvittar nästan hur mycket man planerar, det blir aldrig riktigt som man tänkt sig!...

kram kram!

2009-07-30 @ 09:09:35
Postat av: Evelina

Ida:

Det är himla trist är det, för egentligen tycker ju jag som så att man ska göra saker och ting när dom känns rätt och inte alltid tänka så himla mycket. Visserlign medför det ju mest konsikvenser, men jag tror oxå att man blir som lyckligast i längden så.. :)

2009-07-31 @ 11:33:26
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Alexandra:

Jo det har du nog rätt i, det går nog aldrig att vara helt säker eller helt beredd utan man får ta allt som det kommer och man kommer verkligen långt med kärlek. :)

2009-07-31 @ 12:19:49
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Anna:

Ja nej det har du så rätt i så.

Man kan nog aldrig vara helt redo utan man blir redo när det väl händer tror jag.

Kramar

2009-07-31 @ 12:21:23
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0