Visning

Är rätt nervös, vet egentligen inte riktigt varför men jag är det iaf.

Imorgon ska vi på visning på huset, är himla spännande. Det är ju inte ett jätte stort hus, men vi behöver heller inget sådant så detta är verkligen perfekt. 78 kvm boyta och 78 biyta i källaren och en tomt på strax över 1000 kvm, helt perfekt.

Det är klart det är en del som behöver göras på huset och det är ju inte felfritt, men för den summan kan man ju inte förvänta sig så mycket annat ändå.

På fredag har vi möte hos banken dessutom för att se om vi får lånelöfte beviljat eller ej, Pers pappa ställer upp som medlåntagare tack och lov. Men det är ju inte säkert att det räcker som säkerhet för dem.

Det jag har räknat på nu på huset efter att även lån för att fixa taket och byta uppvärmning är medräknat så blir det ungefär 1500 kronor billigare i månaden än vad det är i lägenheten. Givetvis kan ju kostnaderna dra iväg ordentligt om något skulle gå sönder, men det är ju en risk vi måste ta.

Men jag hoppas det är ett bra hus och att om det nu är så att vi får lånelöfte och kan köpa det. Lever det inte upp till kraven dock så är det ju inte intressant längre, men då kommer vi ju fortsätta att kolla efter annat.

Så vi får väl se hur det går imorgon. Men är lite rädd för att det ska vara jätte fint och att jag ska fästa mig och att vi sedan inte får något lånelöfte.

Bilder kommer att komma när vi vet lite mer hur det ser ut med allting.





Kommentarer
Postat av: Sofie

Vet inte om jag är trög och har missat, eller om du bara inte sagt... Men vart ligger huset? :)

2009-07-16 @ 12:14:07
Postat av: Evelina

Sofie:

Nejdå du har inte missat det, jag har inte nämnt vart det är någonstans.

Det är en liten bit utanför Karlstad är det, vill dock inte riktigt nämna vart förrs vi vet lite mer hur det blir med allting. :)

2009-07-16 @ 12:20:25
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ahkej, vad bra... Slipper jag skämmas i alla fall ;D

Det såg riktigt mysigt ut! Hoppas allt blir bra och ni får som ni vill ^^

2009-07-16 @ 19:09:40
Postat av: Evelina

Sofie:

hehe ja nej det är ingen fara det då inte :D

Ja visst gör det. Tack så hemstk mycket.

2009-07-19 @ 11:22:10
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0