Hus

Börjar tro att om vi ska kunna göra drömmen om hus riktig så kommer vi behöva flytta från Karlstad.

Husen här är dyra och det är så väldigt få som ens tilltalar och dom som man blir intresserad av ligger långt åt fanders. Det är klart att det är många ställen uppe i Norrland som ligger långt från allting med men det är en helt annan mentalitet där uppe.

Här i Värmland har jag märkt att hos många så är tex 1 mil rätt långt ändå medan uppe i Norrland så är det inget. Visst kanske inget man sätter sig på cykeln och cyklar igenom men det är inga besvär medan här i Karlstad så är det "jobbigt" med 1 mil. Har sett flera exempel på detta bland allt möjligt folk.


Mamma och Götes hus.

Att Per kan få jobb där uppe tror jag nog, det jag är lite orolig över är att jag har ju börjat göra mig ett namn här, folk börjar veta lite vem jag är och så. Flyttar vi så måste jag  börja om. Visst, däruppe har jag ju betydligt fler kontakter än här nere och har ju stor familj som säkert kan sprida ordet så att säga men här nere känns det som att jag faktiskt kan lyckas med min studio men i Norrland känner jag att det inte är lika "säkert".

Har hittat flera riktigt fina hus i Norrland som ligger bra till och som kostar under 350 000 kronor, det är ju nästan så man skulle kunna ha råd med det på bara en lön.

Det tåls ju att tänka på, men det som gör det svårare för oss är ju att Per förhoppningsvis får jobbet här i Karlstad. Men det svåraste är ju utan tvekan våra vänner. Dom betyder ju så oerhört mycket för oss, bästa skulle vara om vi alla kunde flytta upp till Norrland. Men det är ju önskedrömmar bara.


Pappa och Gunillas hus.

Visst Per har sin familj här och han tycker väl att det är lite synd om man skulle flytta ifrån dem, dock är det inget som han direkt skulle vara ledsen över så att säga. Låt oss säga som så, jag träffar min familj som bor uppe i Norrland än vad han gör med sin som bor ca 7 km bort.

Så det som skulle kännas är först och främst vännerna..

Hur i hela friden ska vi göra?

Känns som man går och tänker på detta fram och tillbaka hela tiden men man blir fasiken inge klokare av det.




Kommentarer
Postat av: Kaka

Men egentligen måste kanske inte allt hända inom några månader. Bästa vore väl om Per jobbar, och när ni sparat och sådär, att ni börjar söka jobb där uppe i såfall? Eller är ni sugna på att flytta jättesnart?



Vilken fint hus din mor och Göte har! Ser skitstort ut =)

2009-06-24 @ 21:20:28
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evelina

Kaka:

Ja nej, alltså helst så får det ju hända väldigt snart för jag blir vansinnig på att bo i lägenhet, funkar inte överdrivet bra för min del så att säga. Men det är ju det vi inte vet riktigt hur vi ska göra om vi ska stanna här i Värmland eller flytta upp till Norrland..



hehe tackar, jo det är rätt stort :D

2009-06-25 @ 08:43:37
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Therese

Himla fint hus det högst upp! :D



SV: Iofs så ritar man ju kök mycket med program i datan men det är säkert kul det med! :D

JO med mig är det bara bra! Jag jobbar och står i synd bara att jag började mitt sommarvick nu när värmen kom men så är det ibland! Allt bra med dig och de söta hundarna? :)

kram

2009-06-26 @ 16:23:56
URL: http://theresefesan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0