Solen den skiner

Det är så äckligt varmt ute på balkongen just nu så jag tar en liten paus från planterandet och sitter lite framför datorn istället.

Per har åkt in till stan för att träffa Joppe en stund.

Det grämer mig lite att vi kanske inte kommer kunna åka uppöver landet något i sommar, speciellt med tanke på att jag verkligen hade sett framemot det.


Utsikten från balkongen.

Räknande förrut och kom på att jag har 5 plantor med vanliga stora tomater, så det blir lite trångt på balkongen men det ska nog gå att fixa på något sätt. Vill man så kan man. Även planterat ut lite utan chilin nu oxå, hoppas på att dom ska hinna växa på sig så pass mycket i år att vi ska få mer än bara blommor på dem.

Dock ser vi ut att behöva köpa en physalis planta då dom jag sått inte tagit sig riktigt, det är inget bra fönster som dom har fått stått i och grott. Nästa år ska jag sätta dom lite bättre till.

Loke och Ymer ligger och sover i solen, men håller lite koll på dem så det inte  blir för varmt, men den här tiden på året har vi vattenskålar åt dem även på balkongen och i sovrummet.


En av mina pelargoner.

En av mina hibiskusar ser ut att börja blomma snart.

Senare i veckan ska Lina klippa oss, samt att jag ska till både tandläkare igen och läkare för att kolla om jag ska ha någon ny medicin och isådanfall vad. Blir även en del foto och så. Till helgen så blir det möte för kampanjen där vi ska bestämma vilka som ska slåss med varandra och så samt att jag och Anna ska förhoppningsvis hitta på lite bus.

Man kanske ska sätta sig och måla lite på armén?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0