Strattera

Då är jag inne på andra dagen av mitt knaprande utav piller.

Som jag tror jag nämnt här innan så ska jag börja käka ett piller som heter Strattera. Detta är för att hjälpa mig fungera lite normalare i samhället genom att bland annat öka min koncentration och få min startfunktion att bli bättre.

I motsats till Concertan som jag åt tidigare ( och som Per äter nu ) så verkar inte dessa piller på en gång utan det tar ett litet tag för dem att komma ut i systemet. Iaf brukar man inte känna av effekten särskillt snabbt. Så det är därför det är lite längre prövoperiod på dessa.



Äter just nu 40mg som jag ska äta i en vecka, har fått en veckodos just för att testa om jag klarar av bieffekterna alls eller om det  blir helt tokigt på dem innan jag tar ut för en hel månad. Ska nämnas att piller för en månad kostar 1500 kronor ungefär, lite mer har jag för mig att det var tom. Så jag är tacksam att jag får testa en vecka först så man inte köper hem dem och så funkar dom inte alls så har man lagt en stor summa pengar på inget alls egentligen.

Törs såhär inte säga ännu om det bara är pillrena som gör det dom gör eller om det finns något annat som oxå det påverkar just nu men känner mig extremt hyper till att börja med.
Måste säga att det är ruskigt jobbigt speciellt i och med att kroppen är trött men samtidigt känner jag mig jätte hyper och rastlös. Dock känner jag mig lite klarare i huvudet redan, något som jag inte vet om jag borde göra nu såhär tidigt i användandet.
En bieffekt dock som jag redan känner av är känslan av att min puls skenar iväg, även om den inte riktigt gör det. Låt oss bara säga som så att det är en tämligen obehaglig känsla. Får kallsvettningar oxå, men dom tror jag kommer gå över likaså hoppas jag att det här med känslan utav pulsen ger sig med tiden oxå.



En till sak är att jag är aphungrig men jag känner ingen aptit, är inte det minsta sugen på något alls. VIlket på sitt sätt ändå känns ganska skönt men det underlättar ju inte riktigt då jag många dagar redan som det är äter väldigt dåligt. Det går ju dagar som jag helt glömmer bort att äta. Inte speciellt hälsosamt, dock inget jag rår för.

Vi får väl se hur det går med det, men måste ändå säga att det känns ändå rätt bra. Är väldigt glad att jag inte känner mig så aggressiv som jag blev av Concertan.

Så än så länge har jag rätt höga förhoppningar om Strattera. Dosen jag kommer få sedan efter att jag testat veckan ut kommer dock att dubblas om jag förstod det hela rätt och är väl lite nervös över hur bieffekterna som jag redan nu verkar känna av kommer att te sig då.





Kommentarer
Postat av: Lina

You´ve got mail!! ;o)

2009-06-15 @ 19:43:55
URL: http://liinasliv.blogg.se/
Postat av: Evelina

Lina:

Kanon. Ska ta och kolla in dom lite mer här tänkte jag. :D

2009-06-24 @ 12:48:43
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0