Tankar

Idag har vi varit iväg till Kronoparken och haft lite nördmöte. Alltid skojjit.

Det som är lite jobbigt är ju att det är i det området som vi är och kollar på en lägenhet, så vi spanade lite på den idag eller ja man kanske hellre ska säga trånade.

Efteråt åkte vi iväg till Ikea en sväng eftersom jag behövde köpa lite mer doftljus och jag vet att jag gillar dom som finns där. Vi åkte därifrån nöjda, var meningen vi skulle in på Ica Maxi oxå men det var så förbannat med folk att vi orkade inte bry oss utan bestämde oss för att göra mat på resterna från gårdagens tacos istället, det blev ruskigt gott.

Efteråt har vi kollat på en serie, Dead Zone, som vi har fastnat lite för. Vi har visserligen bara sett 6 avsnitt ännu eftersom det är 3 avsnitt per dvd som vi får hem från LoveFilm. Det har varit riktigt mysigt.

Även snackat en del med far, det var himla trevligt som alltid. Berättade lite vad som händer och fötter i våra liv och fick en uppdatering på vad dom hittar på för tokerier. Lite synd vi inte riktigt bara kan be någon passa hundarna ett tag och följa med till Paris, det hade varit sjukt roligt.

Vi har även pratat en hel del om lån och om just lägenheten. Angående lånet så försöker vi se till så vi får med oss alla eventuella papper dom kan tänkas vilja se. Som tex papper från soss och hyresavi så vi kan bevisa ( som dom bad oss sist ) att vi klarar oss på mindre än vad dom ser som norm. Vilket för oss inte är några problem, det är klart att det inte är roligt med en liten ekonomi men vi klarar oss och detta boende skulle ju dessutom bli billigare än det vi har idag, idag betalar vi ca 5600 i hyra ( med el och vatten ) och nu vid årsskiftet så höjs det igen.

Dock tänkte vi väl göra som så att om vi skulle få nej på lånelöftet så lägger vi helt enkelt ett bud som motsvarar de pengar som jag kommer att få inom den närmsta tiden, riktigt exakt när är ännu oklart men ska man tro dem så skulle det ju inte ta allt för lång tid innan jag har mina pengar. Det känns inte som dom skulle acceptera ett sådant pass underbud, men som det ser ut så är det bara vi som är intresserade för närvarande. Men ja vi får väl se, man ska väl gå in med huvudet högt och tänka att man får lånelöftet, visualisera målet så att säga.

Men jag misstänker att morgondagen kommer  bli tämligen påfrestande för mig som sitter här ensam hemma och har hela dagen på mig att tänka på just detta, något som jag kommer göra om jag känner mig själv rätt. Per får ju iaf möjligheten att distrahera sig med jobbet, även om det kanske inte är det roligaste sättet att tänka på annat.

Vill att det ska bli måndag nu så vi kan få besked.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0