Tranhems Gård del II

I fredags åkte Per och jag först ut till Skoghall för att byta till vinterdäck och till Tranhems Gård.

Pers pappa, Leif, var himla snäll som hjälpte oss med detta. Jag vet att jag kan själv visserligen men jag brukar bara göra mig illa för jag har så förbannat klena händer. Samt att det är där vi förvarar de däck som inte används.

Efter att det var gjort och vi umgåtts lite med svärfar tog vi bilen och åkte iväg till Tranhems Gård för att Per skulle få se lite vad dom hade och för att handla lite kött.


Det blev en hel del kött.

Det slutade med att vi köpte hem 2 kg Köttfärs, 1 kg Fransyska och 1 kg Ryggbiff. Samt att vi köpte ungefär 1,5 kg märgben att göra sky på samt en påse tunnbrödchips. Det kostar ju lite mer än vad det gör i en vanlig butik men det är ju inte liiiiiiiiiiiiiiiite skillnad så att säga.

Så man kan lungt säga att vi var väldigt nöjda.

Pers sky luktar oerhört gott och kommer bli kanon till matlagning här sedan. Detta får en verkligen att längta ännu mer till en egen gård.


 


Kommentarer
Postat av: kaka

Hur mycket mer kostar sånt där fint kött då?

2009-11-01 @ 13:52:26
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evelina

Kaka:

Oj ja nu kan jag inte det direkt såhär på rak arm. Men Ryggbiffen låg på ca 230 kr/kg och fransyskan ligger på runt 200 kr/kg skulle jag tro ( vi fick det lite billigare eftersom dom skrivet fel på pristavlan ) och köttfärsen kostar 75 kr/kg och vi fick märgbenen för 10 kr/kg

Men man kan lungt säga att det är värt det, plus att man vet ju att djuren haft det bra :)

2009-11-01 @ 14:25:18
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0