Tro det eller ej

Man sitter ju ibland och skämtar om vissa sorters människor, rättare sagt extremfall som man inte tror existerar egentligen. Dom är bara en myt egentligen.

Har ni läst Kissie´s blogg någon gång? En tjej från Stockholm ( tror jag? ) som har fått storhetsvansinne utan dess lite i sin blogg. Nu är hon en ganska stor bloggerska, men stor behöver ju inte betyda bra. Vilket hon är beviset på.

Jag vet inte om man ska skratta eller gråta, men först tappar man talförmågan när man ser henne. Det är svårt att förstå ibland att det faktiskt finns människor som henne.

Utan bloggen skulle hon inte vara något, men visst det är ju ett sätt att bli kännd på helt klart. Sedan får man ju se med tiden vilken sorts kändisskap det ger. En del bloggerskor har ju fått riktigt fina jobb.

Men detta är verkligen en person som inte riktigt, baserat på den attityd man möter på i hennes blogg, förtjänar den sits hon hamnat i. Hon är grym mot andra och saknar nästan helt empati för sina med människor och verkar anse sig själv vara bättre än alla andra. Ett ganska högt procental av dem som läser bloggen lär ju precis som jag läsa för att få sig ett skratt, även om det är rent ut sagt skrämmande ibland att se vad hon skriver. Speciellt med tanke på hur många unga flickor som hon påverkar.

Men visst alla kan inte vara snälla och bry sig om andra, men detta är bara sjukt. Jag hoppas det inte är seriöst utan ett spel som hon har, men vad jag kan tolka det som är det tyvärr inte på det viset utan hon är så genomrutten.

Men jag vill ändå rekomendera er att läsa bloggen för ett gott skratt, för en del av de saker som läggs ut är inte annat än rent ut sagt komiska och skrattretande.
Och jag älskar att hennes huvudförsvar mot sådana människor som kritiserar henne är att dom är feta och fula. Blir ju nästan att man tycker lite synd om hennes inkompitens och brist på förmåga att kunna föra vettiga konversationer.
Man undrar ju hur länge folk står ut med all den skiten innan dom överger henne?

Man ska ju inte skratta åt andras olycka men i hennes fall är det verkligen svårt att låta bli.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0