Helgen

Det har varit en riktigt trevlig helg måste jag säga.

På lördagen började jag med att åka till Angelinas dop, Sara hade varit jätte snäll och sett till att en av hennes vänner kunde skjutsa mig eftersom bilen inte är så stabil.



Dom kom och hämtade mig och det bar av mot kyrkan inne i stan. Jag höll mig någolunda när E och P som skjutsat mig då jag inte kännde någon annan där. Vi väntade utanför kyrkan ett tag och där mötte även legenden The Handyman upp, en oerhört trevlig karl som verkligen är genom god och rolig.

Efter ett litet tag fick vi gå in, jäklar vad stor kyrkan var. Vi satte oss och jag försökte fotografera så mycket jag kunde utan att störa cermonin. Det var väldigt fint dop och jag blev tårögd, hon är ju så himla söt lilla Angelina.



Därefter var det dags för fika i en lokal intill kyrkan. Det var sjukt roligt att träffa allihopa måste jag säga, så otroligt snälla människor som fick en att känna sig som en i gänget även om jag inte ens träffat någon av dem tidigare. Har pratat med T tidigare men det är det enda.

Jag passade även på att gå runt och fota lite så och det blev även några generations foton, det är alltid roligt att se tycker jag. Pratade endel med både Saras mor och mormor, super härliga personer måste jag säga. Tog även några bilder åt hennes mormor med hennes kamera så hon oxå hade.



Sedan var det ju presentöppning, jag tycker det är så roligt att se vad folk hittar på för gåvor. Dom fick väldigt mycket fina saker och många grejer jag tror att Angelina kan uppskatta allt efter att hon blir äldre.
Jag hade väldigt roligt och så fick jag ju dessutom med mig lite kakor hem.
Tack så hemskt mycket för att jag fick komma och dela denna dag med er.

Efter att jag kommit hem och vi hade fått i oss lite att äta så bar det av igen, denna gången skulle vi till SunOff med Peter B, Fribe, Joppe, Kristoffer och Henrik för att spela vår Warhammer match. Per skulle möta Henrik, dom hann med ett par matcher undertiden som vi andra spelade vår. Kristoffer var publik men vi andra skulle köra dubbelmatcher så vi var 2 lag som bestod utav mig och Peter B och så Fribe tillsammans med Joppe. Vi kom dit runt 18.40 och kom igång att börja spela runt 19.40 uppskattningsvis.



Det gick riktigt bra och när vi nådde runda 6 ( sista rundan ) så var klockan nästan 01.20, det slutade iaf med att jag och Peter B vann. Jag trodde faktiskt inte det skulle sluta på det viset. Men det var riktigt roligt även om det tog väldigt lång tid. Det är ju kul oavsett man vinner eller ej, är ju själva spelandet som är roligt och är ju därför jag spelar inte för att vinna, vinster är ju bara ett plus i kanten så att säga.



Sedan begav vi oss hemöver, Peter fick dock skjuts först. Det var en riktigt härlig dag.

Söndagen sedan var jag av någon anledning halt utslagen på, tror det hade att göra med att jag drack för lite under matchen.


 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja det var jätte trevligt :) Vi får ta och ses någon dag längre fram igen. Jag har ju böcker som du ska ha också :) Kram kram

2009-09-18 @ 08:03:15
URL: http://mammatillangelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0