Äntligen Helg.

Nu är det helg igen för vår lilla familj, Per jobbar ju Söndag - Torsdag så vi har helg Fredag och Lördag.

Vi vet väl inte riktigt vad vi ska hitta på denna helgen, kan ju inte riktigt dra iväg på något tillsammans då vi inte kan lämna Ymer helt ensam. Det är något som får honom att flippa ut helt och hållet och skälla som en galning, något som utan tvekan skulle kunna resultera i att vi blir vräkta.

Våra förra grannar hade själv hund som yla och hade sig när dom var borta och dom hade inga problem med att våra skällde ibland men nu när dom separerat och flyttat härifrån har det kommit nya grannar som vi inte riktigt vet hur pass förstående dom är, hundskall är ändå något som är stressframkallande.

Men imorgon, lördag, så ska jag iaf få komma iväg och träna lite och inviga mitt nya SATSkort. Jag har inte fått träningspasset ännu men tror jag kommer ihåg en hel del från det förra jag hade. Kanske inte riktigt vilka vikter eller så. Om inte annat får jag rodda eller köra på någon cykel, bara så att man kommer iväg åtminstone.

Något mer än så är det inte riktigt planerat vad jag vet, är himla sugen på att spela lite rollspel dock.




Kommentarer
Postat av: kaka

Men inte blir ni väl vräkta om ni skulle åka iväg ngnstans ett par timmar och hunden skällde den gången. Tror inte man kan bli vräkt för att ens hund har skällt en gång när man lämnat den? Låter orimligt. Ha en trevlig helg!!

2010-02-12 @ 13:38:26
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evelina

Kaka:

Det är väl det att han inte bara skäller några gånger och sedan ger upp utan det är konstant medans vi är borta och någon timmes skällande blir för mycket. När Loke är hemma så lugnar han sig ganska snabbt efter några skall. Men blir han helt ensam blir han helt hysterisk och då funkar inte ens antiskällhalsbandet. Hade det varit lite tystare skall hade det ju inte varit hela världen men han skäller högt och gällt dessvärre. Vad jag vet så räknas inte hundars skall till normala levnadsförhållanden eller vad det är man kallar det ( det där med att vissa ljud från grannar måste man vara beredd på för att man ska kunna leva ett normalt liv även i flerfamiljehus ). Om det varit något skall och han gav upp så skulle det vara lungt, så jag tror att man riskerar att bli vräkt.



Ha en riktigt god helg :)

2010-02-12 @ 14:17:39
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0