Drömmar

Jag sitter här och drömmer om ett hus, igen.

Det är ju något som inte inträffar för sällan direkt. Jag vet att det är en bra bit in i framtiden, men drömma kan man ju alltid göra.


Mor och Götes bagarstuga.

Vad jag drömmer om för hus kan variera lite känner jag men mest hemma i mina tankar känner jag mig när jag tänker på ett mindre torp med en del mark till så man kan försöka bli egenförsörjande eller vad man ska kalla det. Älskar ju att sitta och läsa i tidningen Åter och drömma bort.


Köket i Prästgården.

       

Ett hus som jag fäst mig väldigt mycket vid är ju till att börja med bagarstugan hos mor och Göte, men även Prästgården som ligger på Murberget. Har alltid haft en förkärlek till det huset.


Mor och Götes väldigt fina hus, lite för stort för min smak däremot.

Jag har inget behov av något stort hus känner jag utan jag har alltid drömt om ett litet, det jag ritade själv var väl visserligen ganska så stort men det var nog lite för stort för min smak egentligen. Minns dock inte riktigt hur många kvadrat det huset jag ritat var på.



En skiss jag gjorde över hur jag tänkte mig köket kunde se ut.

Men nångång hoppas jag att jag kommer ur lägenheter och in i ett hus iaf. Längtar inte bara efter friheten utan även en trädgård att kunna pyssla i och odla en massa gott.

Nu ska jag fortsätta drömma tänkte jag..





Kommentarer
Postat av: Mamsen

Huset är på 400 kvadratmeter. Fast vi har ju bara tillgång till hälften

2010-06-04 @ 22:57:08
Postat av: Evelina

Mamma:

Ja jo men jag menade huset som jag ritade att jag inte minndes hur stort det var. :)

Att erat är 400 kvm minns jag allt, det är enormt..

2010-06-04 @ 22:58:47
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0