Glädje

Ett stort tack till Försäkringskassan.

Jag ringde dom här tidigare idag för att se om dom gjort ett beslut rörandes mina ansökningar om Aktivitetsersättning, dock satt dom när jag ringde och skulle ta beslut så jag skulle återkomma efter lunchen istället.

Satt och väntade på att klockan skulle gå och då ringde det plötsligt. Det var en av handläggarna på försäkringskassan, hon som har hand om beslutet rörandes mina ansökningar.

Det känndes som att man höll andan och allting bara stannade upp i hopp och förväntan men samtidigt i rädsla för att bli besviken. Men hon berättade att båda ansökningarna hade blivit godkännda.

En stor sten av oro har lostnat och det känns som att man kan börja gå vidare riktigt nu. Är oerhört tacksam att jag inte behövde överklaga och hålla på igen.

Detta innebär att vi kommer få en rätt fin summa retroaktivt igen, blir ungefär samma summa som vi fick förra gången samt att denna gången så är jag faktiskt godkännd till Augusti i år så kommer ha en liten inkomst iaf några månader. Kommer få ungefär 5600 kronor i månaden, vilket verkligen inte är fel.

Är så glad att  vi även kommer kunna sätta tillbaka pengarna som gick till Lokes operation till sparandet för framtida handpenning.

Fast jag har lite svårt att våga tro att det är sant dock. Men jag är ruskigt glad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0