Vilda västern är ej som förut.

Nu ligger Ymer i mitt knä igen och sover, han gillar verkligen att vara där när jag sitter vid datorn. Loke han har däckat i korgen.

Idag ska jag försöka få tummen ur och fixa lite med  bilder till mammas hemsida som jag sagt att jag ska göra ett tag nu. Det är lite svårt att komma igång med sådant just nu bara när Loke behöver min fulla uppmärksamhet mellan varven just nu. Dock passar jag på att sitta lite här medan han sover, för just nu vet jag att han sover ganska så djupt.

Vill sätta mig och packa redan nu, det är lite tidigt dock med tanke på att vi inte skrivit kontraktet ännu. Men om nu inget oväntat skulle inträffa så lär det bli nästa vecka, vilket innebär att vi behöver säga upp denna. Vågar dessvärre inte riktigt göra det förrns vi har kontraktet på den nya lägenheten just om det skulle bli något som förstör det hela för oss.



Vet lite hur vi tänkt att möblera redan. Dock får man väl se lite hur det blir när man väl kommer så långt. Men fick syn på ett par jätte fina tavlor på ett par skepp igår som jag väldigt gärna skulle vilja ha. Så det kan ju vara en hint nu när jag fyller år snart.
Nej då inge sådant behövs, fast jag skulle ju ljuga om jag sa att det inte vore roligt och skulle uppskattas.
Har ju svurit på att jag bara ska ha mina egna bilder, men vissa motiv är ju lite svårt att komma åt och det blir ju fan aldrig av att vi skickar efter utskrifterna.

En utav sofforna ska vi kasta åt helvete hade vi tänkt, främst eftersom den är trasig och gör det lite svårt att placera dem som man vill ha dem egentligen. Det saknas ett ben på den. Vi har tänkt att Leif får ta den om han vill ha den då han har dom andra, men tvivlar ju på att han vill ha den och då ryker den för vi har svurit att den och ett fåtal andra möbler följer inte med oss i en flytt.
Jag tror jag nämnt det förut och det jag nog ser minst framemot att flytta är alla mina blommor, för det första så är det ju växter så dom är lite känsliga och sedan för att dom är sååååå många. Det kommer bli mindre roligt. Bör ju dessutom komma igång med att så lite inför sommaren, så jag funderar lite på hur man ska göra. Får iaf försöka att låta bli att så så mycket i år.



Måste säga att jag börjar känna mig himla ivrig faktiskt och längtar redan.

Hur det kommer funka med hundarna i flytten vet jag dock inte riktigt. Men vi bör komma på en lösning för det för är dom där vi håller på att flyttar ut grejer ( dvs nuvarande lägenheten ) eller där vi flyttar in grejer ( dvs nya lägenheten ) så kommer dom att skälla och bli stressade. Så jag vet inte riktigt hur vi ska göra med dem, kanske dom kan vara hemma hos svärfar Leif under den stunden.

Dock lär trappen bli lite krånlig att få upp möblerna för, många går ju att plocka isär men en del saker sitter ju rätt hårt ihop. Det visar sig väl antar jag.

Jag vill packa och flytta nu på en gång.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0