Drömmar sa du?

Har den senaste tiden tänkt ganska så mycket på drömmar och hur mycket dom är värda.

Vad är man beredd på att offra för sina drömmar egentligen och vad är man villig att göra för att dom ska ha möjlighet att slå in?

Det är klart att det är ju olika från dröm till dröm.

Som den drömmare jag är så har jag mycket jag drömmer om men som många nog redan vet om mig så är det ju ett par drömmar som står väldigt högt på listan och som jag nämner lite nu och då.


På Murberget i Prästgården, som jag är väldigt förtjust i.

Den största drömmen är ju utan tvekan den med gården, en dröm som jag är beredd att offra en hel del för att kunna uppnå. Det är klart jag inte skulle göra precis vad som helst men delar inte min partner viljan om detta så är jag beredd på att faktiskt välja gården före ( så pass stark dröm är det, de som känner mig vet att jag väljer inte bort kärleken i första taget ). Han måste ju inte dela drömmen med mig men han ska ju vilja bo där med mig om det ska kunna funka, jag menar.. jag vill ju inte tvinga någon att bo där dom inte vill precis som jag inte vill bli tvingad att bo i lägenhet tex..

Sen har vi ju det att kunna livnära sig på fotograferandet, det är jag dock inte beredd på att faktiskt offra lika mycket för. Det är en stor dröm men så länge jag får fota så är jag glad.


Utsikten hos mor och Göte förra julen.

Drömmer ju även om en familj med 2 barn. Där vet jag dock inte riktigt hur pass mycket jag är villig att offra för att uppnå..

Sen är det ju klart det finns en del materialistiska drömmar, eller det kanske mer ska kallas önskningar egentligen? Men drömmer ju om att någon gång ha möjlighet att skaffa en Canon 1D, tex..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0