Malmö

Så nu har jag äntligen fått tummen ur och lägga upp lite bilder från Malmöresan jag gjorde med familjen tidigare i Maj.

Det var en väldigt mysig resa ner till min kära syster.


Pappa och Gunilla kom och hämtade mig här i Karlstad.


Det är så otroligt vackert landskap längs vägen så var bara tvungen att fota.


Väl nere hos syster skulle vi bo i hennes lägenhet som hon höll på att flytta ur. Vi kom ungefär samtidigt som även mor och Göte.


Dagen efter att vi anlänt åkte vi till Helsingborg för att fira att syrran tog examen.


Det var en fin tillställning.


Efter den trevliga cermonin och vissa diskutioner blev det till slut att vi stannade till och käkade på Ebbas Fik. Var mysig inredning och helt otroligt stora portioner.


Andra dagen där nere tog vi och drog iväg till Ale stenar.


Man kan ju lugnt säga att det blåste lite, men en väldigt fin utsikt.


Sen for vi till Simrishamn, har jag för mig, och käkade.


Efter att vi varit Tyskland och handlat och mor och Göte fortsatt hemöver igen så for Far, Gunilla, Syrran och jag iväg och kikade runt lite. Blev bland annat turning torso ( eller vad det nu är den här byggnaden heter ).


Vi for även iväg till Lund och spatserade runt där. Blev att vi gick på ett fik som hette Ebbas Skafferi här, väldigt gott.


Dagen efter Lund så bar det av hemöver igen. Far och Gunilla skjutsade mig och min alkohol hem till Karlstad igen innan dom fortsatte uppöver till Norrland igen
.

För att sammanfatta så var det enormt mysigt och roligt att umgås med hela familjen. Blev mycket påhitt och väldigt mycket att äta ute. Blev en hel del alkohol med hem dessutom.





Kommentarer
Postat av: Tony (Fotograf Heavens.se)

Härliga bilder, Turning Torso skulle jag vilja fota nån gång, får väl se om tillfälle ges vid något tillfälle :-)

2011-07-07 @ 01:04:31
URL: http://lifeofheaven.blogg.se/
Postat av: KizzeMizz

Ja Ebbas fik har goda saker å stooora portioner, å ett + e att dom har trocadero :) å de ser ut att kunna vara simrishamn, men de flesta byar/orter på österlensidan ser lite likadana ut.... Låga hus å mycke korsvirkeshus :) å ute vid Ale stenar blåser de alltid en massa :)

2011-07-07 @ 10:31:35
URL: http://kizzemizz.blogspot.com
Postat av: Sara

Vilken mysig resa! :) Kram

2011-07-16 @ 13:36:08
URL: http://mammaskyman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0