Let your heart deside

Nu är det äntligen helg igen.

Det har varit en ganska lugn start efter lovet som nyligen varit. Om man nu inte räknar med att jag hade Religionkunskapsprov i torsdags och omprovet i Matten på fredagen. Men det känns som jag nog får åtminone G på dem båda, jag hoppas ju verkligen det iaf. Blir extremt ledsen om jag inte skulle klara Matte provet speciellt.

Nu såhär på helgen så är tanken att det ska packas ner saker i lådor inför den kommande flytten och ikväll så blir det att åka till Therese och Ronja för att kika på Melodifestivalen.
Undrar egentligen om man inte borde ha spelat lite på vilka som vinner och så, de 3 senaste ggrna vi kikat så har jag haft i princip alla rätt, vilka som gått vidare vart osv. Förutom den sista, men är inte säker på om det var för att jag verkligen inte ville att dom skulle gå vidare eller ej dock.

Verkligen inte långt kvar tills att jag får nycklarna till min egna lägenhet nu.. bara 21 dagar kvar.



Jag saknar kärleken. Eller man kanske hellre ska säga att jag saknar att ha någon att hålla kär och som känner detsamma för mig, detta innebär ju självklart inte att jag skulle ta första bästa eller liknande då detta trotts allt är något som är baserat på känsla och kär blir jag inte i vem som helst.
Nu är ju iof det där med känslor tolkningsfrågor och baserat på vardera persons egna åsikter om vad de olika känslorna innehåller och innebär.

För mig så tycker man ju först om någon, sedan kan det leda till att man fattar tycke och blir intresserad. Något som i sin tur leder till förälskelse där man kan börja tänka sig att man skulle kunna föreställa sig att inleda ett förhållande med denne. Och efter förälskelse så leder det till kärlek som för mig innebär att det bara finns den personen i ens tankar och hjärta och en önskan om att få vara varandras. Slutligen leder det till att älska någon, vilket innebär att det är en person som man vill dela livet med..
Det är väl i korta drag mina tankar och åsikter hur jag tolkar de olika känslorna.



Så då kan man ju undra över denne M som jag nämnde lite tidigare, vad är då mina känslor för honom?
Det jag känner för honom är kärlek, jag vill inte ha någon annan än honom helt enkelt. Han finns nästan konstant i mina tankar och drömmar.
Han vet om att jag tycker om honom, men jag har visserligen inte riktigt vågat säga hur pass mycket till honom.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0