Utbildningar

Just nu så går jag en Naturvetenskaplig Bastermin på Karlstad Universitet, för att ha möjligheten att läsa vidare till hösten ( under förutsättning att jag klarar de kurser jag behöver här på basterminen dvs ).
 
Basterminen gav mig möjligheten att få en garantiplats på den utbildning som jag ville in senare på, vilket är riktigt bra. Så jag sökte in och har därmed fått min garantiplats, som idag ligger på Civilingenjör i Kemiteknik. Dock efter att jag började så har jag insett att jag inte riktigt vill läsa till just civilingenjör utan det räcker med högskoleingenjör för min del och därmed hittade jag oxå några andra kurser som jag väldigt gärna vill läsa, Högskoleingenjör Elektroteknik och Högskoleingenjör Mekatronik.
 
Kemi ligger fortfarande absolut etta, dock fanns det inte några högskoleingenjörsutbildningar eller liknande för kemi i Karlstad. Det har funnits men de är tydligen bortplockade.
 
Men jag såg verkligen framemot detta och till min ansökan inför hösten så såg det ut såhär:
1. Högskoleingenjör Elektroteknik
2. Högskoleingenjör Mektatronik
3. Civilingenjör Kemiteknik
4. Högskoleingenjör Datateknik
 
Dock fick jag här i dagarna reda på att både mitt första och mitt andra val har lagts ned, något som sänkte mig något. Vad ska jag nu göra, för ju mer tid som det gått har jag insett att jag egentligen inte riktigt vill läsa vare sig mitt 3e eller 4e val, det är Elektroteknik och allra helst Mekatronik och Kemi som jag vill läsa. Men ingen av dem finns kvar i Karlstad längre, något som alltså innebär att om jag vill läsa dessa så måste jag börja titta på andra orter och jag är i grunden inte helt pepp på att faktiskt flytta från Karlstad, alla underbara vänner främst men jag tycker så otroligt mycket om Karlstad dessutom.
 
 
Men igår så bestämde jag mig för att söka iaf, det går ju alltid att ångra sig och tacka nej om det skulle vara så att det tar emot när det väl kommer till det.
Men nu har jag iaf sökt till några andra Universitet också.
Mina nya val ser ut på detta viset:
1. Högskoleingenjör i kemisk analysteknik ( Linköping )
2. Mekatronikingenjör ( Halmstad )
3. Elkraftingenjör ( Sundsvall, Distans )
4. Högskoleingenjör i elektronik ( Linköping )
5. Högskoleingenjörsutbildning i elektroteknik med automationsteknik ( Helsingborg )
 
Samt att mina tidigare ansökningar fortfarande ligger kvar som backup och ifall något mot all förmodan skulle ändras.
 
Men iom att detta är sena ansökningar så får man ju se hur det blir, men klarar jag "bara" fysiken så har jag iaf behörighet till dem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0