Turn around

Är så himla trött på att folk inte förstår, råkar dagligen ut för funderingar kring varför tex inte jag jobbar och det är alltid lika pinsamt att försöka förklara varför.

Hur roligt är det att säga att man inte kan, vad jag förstår det som så visar jag väl ändå en ganska "normal" sida utåt och många har svårt att tro att jag har dom diagnoser jag har, men jag har levt med dessa hinder i hela mitt liv och därav oxå lärt mig hur och vad som förväntas utav mig.

Många verkar tro att med dessa diagnoser så innebär det ju att man är dum eller trögare än normalt, men man kan inte ha mer fel för det har inte med det att göra, samt att det är oftast raka motsatsen. De flesta har betydligt högre inteligens än vad som är normalt och så har även jag, vilket framgår ganska så tydligt ur min utredning där bland annat sådana test utfördes och jag ligger en braaaa bit över om man säger som så.



Är bara arbetsplatsen väl anpassad efter hur vi fungerar och så så är vi oftast otroligt bra arbetskraft, så länge man vet hur man ska motivera och hålla igång en. Finns ju ett företag som bara anställer folk som har jag har för mig autism eller liknande för dom har insett att dom är otroligt duktiga och har ju anpassat arbetsplatsen därefter.

Men tyvärr så finns det så mycket okunskap kring de flesta diagnoser att många misstolkar så många av ens handlingar och tankar. Märker som sagt dagligen hur otroligt oförstående hur folk kan vara och heller inget intresse i att lära sig, visst egentligen så är det ju dem som gör bort sig med sin ovilja att lära eller förstå.

Sedan finns det ju dem som har hört något om det någonstans och tror på blodigaste allvar att så är fallet, kan vara allt från att man är helt mentalt borta till att man egentligen itne alls har några problem till ja vafan för löjlig ursäkt som helst för att slippa hantera det hela allvarligt.

Men oavsett så är det krävande att gång på gång måsta förklara om allting bland annat..
Kolla till att börja med in Attentions hemsida där finns det en del information att läsa
Sedan är det bra information även här om de diagnoser jag har.
- Touretts Syndrom
- ADD ( står om ADHD där men ta hyper och lite sådant så är dom nästan lika, ska jag förklara det lite mer så fråga )
- Autism liknande tillstånd ( Jag har itne riktigt asperger men nästan så det är informationen där som passar )

Det är lite information iaf och det varierar självklart från person till person, man ska tänka på att nästan alla diagnoser skiljer sig från individ till individ. Dock är grunderna ungefär desamma. Men läs på innan ni får för er saker som jag märkt att många verkar göra, de flesta  vänner verkar tack och lov som de förstår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0