Du skämtar?

Tror inte riktigt det kan bli en dålig dag idag.

Har varit inne på EBL skolan idag för första gången och testat på lite hur det känns och så. Det känndes faktiskt riktigt rolgit och det var mycket trevligt folk där. Idag fick vi göra julkort, hur många vi ville hur vi själva önska att dom skulle se ut.

Var skönt att komma ut och få träffa lite folk som sitter lite i samma sits som en själv och just att det inte är ett tvång gör himla mycket.

Sedan var Lena så snäll och skjutsade hem mig och Jennie som åkte med oss dit. När jag väl kom hem så kollar man ju självklart alltid posten och det hade allt kommit en liten hög med post till oss, i denna högen låg ett brev jag längtat så efter.

Från Volvia. Nervöst gick jag upp för trappen in till lägenheten och kunde knappt bärga mig för vad som vänta i detta brev men samtidigt sa en röst bak i huvudet att inte bli för glad då det antagligen inte är mer än 20 000 kronor ( visst det är mycket pengar men för en livslång skada och all den smärta och problem det åstakommit är det väldigt lite att täcka en livstidsskada ), men samtidigt så hoppades jag verkligen att det skulle vara iaf 35 000 kronor.

Jag öppnade brevet strax efter att jag satt mig här vid datorn och ser en massa siffror när jag drar upp innehållet och till min lycka och stora förvåning var det mer, mycket mer än vad jag förväntat mig. Det är sjukt, det känns inte som det är sant och att snart kommer det någon riktigt dålig nyhet eller att det är en skuld egentligen men samtidigt vet jag att det faktiskt stämmer det jag läst då jag läst det ett flertal gånger.

Sedan får vi ju se om det kommer något från den andra försäkringen, den har jag dock inga som helst förväntningar på, och så vad överklagan leder till ( det handlar ju om ersättning för 30 månader därifrån så efter att soss fått tillbaka sitt ska det om det godkänns ligga på runt 60 000 kronor ).

Är så himla glad, samtidigt som jag mår lite dåligt.. det är ju inte lite pengar, visst så försvinner mycket av det nu när vi ska betala tillbaka skulder men fortfarande mycket pengar.



Kommentarer
Postat av: Sara

Gud vad härligt! Är jätteglad för din skull! Kram!

2008-11-14 @ 17:59:32
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sara:

Tack så hemskt mycket tösa :)

Det värmer verkligen att höra. tack

kram

2008-11-15 @ 15:06:23
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0