Duktiga jag

Idag har jag med min mått mätta varit riktigt duktig, anser jag själv.

Jag klev upp runt 10 tiden imorse, vilket är tidigt för mig även vanliga dagar och speciellt med tanke på att jag lade mig vid 5 tiden imorse. Till viss del var det lite dålig planering då jag visste att jag hade en tid att passa nu på morgonen ( ja det är morgon för mig ).

Men ska bli himla roligt ändå och jag känner mig som jag vaknat till rätt bra ändå. Duschen hjälpte ju visserligen inte till utan snarare tvärtom, blir så gott där inne vilket får min kropp att tycka att den kan ta paus och ladda om. Vilket inte är det mest lyckade när man ligger i ett badkar fullt med vatten, därav jag stod upp och vinglade omkring idag.


Fönstret i hobbyrummet.

Har även vattnat alla min blommor nu här, kollade dessutom tiden denna gången. Det tar med hämtning av vatten och så utdelningen förståss ungefär 20 miuter att vattna dem allihopa. För er som inte känner mig så har jag liiiiite blommor här hemma.

Det blir ju några turer per rum.
Sovrummet: 3 vändor
Vardagsrummet: 4 vändor
Hobbyrummet: 3 vändor
Köket: 2 vändor
Övrig yta: 1 vända

Med vända menar jag givetvis påfyllning av vattenkannan, så det inte blir några missförstånd. Men det är ju helt klart värt det, speciellt när man ser hur det växer och så det livar upp lägenheten. Visst så kan ju vissa växter ge en betydligt stökigare känsla till rummet, men fortfarande värt det.

Nu ska jag snart strosa iväg..



Kommentarer
Postat av: Sara

Ha ha! Ja du har en aning mer blommor än mig. jag är jätte dålig på det där med blommor. Har 4 Lyckliga Lottor i köket, fast dom är väldigt olyckliga emellanåt när jag glömt attt vattna dom.

2008-11-01 @ 13:06:13
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sara:

Jasså? hihi

Aww men kanske ska testa porslinsblommor, garderobsblomma ( som jag inte riktigt kan namnet på ) och så orkideer. Dom behöver inte vattnas så jätte ofta och klarar av att det blir torrt :D

2008-11-03 @ 17:26:46
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0