Det trodde du aldrig

Vädret idag är verkligen inget att hurra över, men ja vad gör det mig som bara sitter här?

Är så trött på att jag aldrig tar mig ut riktigt och gör något. Är så less på mig själv som aldrig får tummen ur och göra sådant som jag vill göra. Visst det finns ju en anledning till varför det gör det ju men jag hatar den och jag hoppas verkligen att medecinen jag ska få testa nu här i November ska göra det bättre och jag kanske kan börja fungera som en "normal" person.

Och jag hoppas att jag denna gången inte blir så himla aggressiv som jag blev sist av Concertan, det var bara otäckt även om min startmotor började funka betydligt bättre. Blev för mycket bieffekter för att det skulle vara värt det då.

Många tror säkert att det att jag inte kommer igång och att jag inte gör vissa saker beror på ren lathet, om det ändå vore så lätt. Dessvärre finns det svårare faktorer än ren vilja bakom detta tex.

Visst man är ju inte helt handlingsförlamad precis eller handikappad men vissa saker är svårare att utföra, det är ett funktionshinder trotts allt som gör det svårare att fungera "normalt". Jag vet att vissa kommentarer och åsikter grundar sig i väldigt mycket okunskap men dom är ju fortfarande svåra och jobbiga då detta inte är själv valt.

Det jag märkt med många är ju att man fokuserar på "felen" och missar det som många gånger förbättras, som tex inteligensen som ofta ( men itne alltid ) är högre än vad som är "normalt" och även att tex har man ADD som jag så är man många gånger betydligt mer estetisk, något jag ser som en stoor fördel. Och sedan finns det ju självklart andra ting som många gånger är bättre.

Sedan ska ju tilläggas att allt sånt här är oerhört individuellt och diagnoserna är olika från person till person.

Men sedan finns det ju såklart vissa varningsklockor man kan kolla efter som exempelvis.
- Att man blir helt uppslukad av en sak, som tex ett spel ( som att jag kan sitta en hel dag i princip och spela WoW eller liknande ).
- Tycker det är jobbigt med det sociala och rent av undviker andra människor. Detta kan även visa sig i onlinespel ( som WoW tex ).
- Svårt att komma igång och göra saker ( som tex fixa eller städa hemma, även om det kan funka i perioder ).
- Att man har problem med sömnen, kan även det vara en sak att hålla koll på.
- Att man dricker mycket dricka, kan användas som kom igång medel även om man inte tänker på det som så just då..
- Man har ganska inriktade intressen som är ganska starka och pratar väldigt lätt om nästan bara det.
- Många gånger går sådant här ihop med att man lätt blir deppig och depprimerad.

Sedan finns det ju jätte mycket fler men ja detta är några iaf.

Men det jag egentligen vill ha sagt är att ta reda på fakta innan man dömmer eller inbillar sig något.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0