Men så tänk

Det är lite roligt och intressant egentligen hur otrolig skillnad en del små saker kan göra egentligen.

Ibland är det vissa ord i en del meningar och att de kan betyda något helt annat vid ändring av ett enda litet ord.

Men det jag ska skriva om idag är jobb. Som de flesta av er kanske vet är ju att Per troligtvis bli anställd vid årskiftet och den lön dom pratat om är ju över vad vi faktiskt hade räknat med, vilket jag vet att jag nämnt här tidigare.

Det är ju inte helt 100% att det blir jobb då inga papper är påskrivna och inget är ju någonsin helt säkert förrns ett kontrakts har skapats och man gjort ett giltigt avtal parterna emellan. Men tror det kommer gå bra, men är lite rädd ändå för att hoppas.

Den lön Per får då ligger på 3500 kronor över vad vi tillsammans får in idag samt att han på det dessutom har möjligheten att nästan varje dag ta med sig mat hem, så våra matkostnader minskar ju extremt mycket tack vare det. Så allt som allt så blir det ca 4500 kronor över tack vare detta.



Vi har kommit fram till att vi då får möjlighet att spara pengar åt oss båda, vi har satt ungefär 500 kronor vardera i månaden. Sedan har vi tänkt ungefär 1500 - 2000 att betala tillbaka de lån vi har till familjen i månaden, blir nog mer om jag drar igång mitt företag och det går bra. Efter detta så hade vi tänkt med de pengar som återstår att vi får ungefär 500 vardera i månaden att göra något roligt för elelr om vi väljer att spara dem och sedan lägga 500 kronor i månaden i ett backup sparande.

Ja det är vad vi har tänkt iaf och som sagt så får jag in en inkomst dessutom så blir det ju betydligt mer pengar.

Mitt blivande företag är verkligen inte långt borta nu, får Per bara det här jobbet så blir ekonomin stabil här hemma och nu när jag har kameran så kan jag utföra jobb. Så ja nu väntar vi i princip bara på att Per ska få jobbet här nu då så kör jag nog igång företaget ganska snart, börjar ju verkligen kännas att det är nära nu.

Kanske syns vi tänkt på detta ett par gånger innan, men hur kan man inte egentligen? Det är ju ändå så pass roligt.

Tänk o tänk.. när jag kan börja ta ut lön dessutom, helt ofattbart egentligen att man kan ha så mycket pengar..



Kommentarer
Postat av: Räv

En sak jag lärde mig på ALMI var att det kostar företaget bra mycket mer än vad man plockar ut -_- lite drygt, och farbror staten vill ha sin del av kakan med.

2008-10-20 @ 15:38:00
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Evelina

Räv:

hehe jo men det är klart :) alla sociala avgifter och sådant, plus försäkringarna och så. :) Men det är ju sådant som får räknas med i affärsplanen och sådant för att kunna utgöra om man ens har en chans att gå med plus, men några bröllopsjobb i månaden så är det ju inte direkt några problem.

2008-10-20 @ 15:58:53
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0