That´s all I ask of you

Är lite små sur på vädret, både idag och igår egentligen. Inte alls roligt att det ska vara så mulet och blåsa hela tiden när man vill ut och fotografera, visst går det nu med men inte riktigt lika roligt är det ju.

Sitter här och minns tillbaka lite och saknar då Maria och jag brukade kunna sitta hos dem i vardagsrummet och bara låg i sofforna deras och lyssnade på Fantomen på Operan ( versionen med Michael Crawford och Sarah Brightman ) som dom hade på LP, drömde sig bort och levde sig in. Även om man hört den flertalet gånger så är den fortfarande underbar.

Ibland kan jag inte låta bli att tänka på vad som hade hänt och om man missuppfattade vissa saker i sina yngre dagar. Som vad hade hänt om jag bitit ihop och vågat mig iväg till Andree för att se om det faktiskt var han som ringde eller ej eller tackat ja när den andra Andreé bjöd upp, visst det är ju inte stora saker men kan inte låta bli att tänka på sådant då jag är på tok för nyfiken. Eller vad hade hänt om jag hade fattat intresset hos Jonas exempelvis, för till viss del var ju jag lite intresserad av honom med. Visst till en början var jag ju tillsammans med Daniel men när det tog slut mellan oss så började jag ju få intresse för Jonas.

Det är lite jobbigt med sådant som man aldrig riktigt kommer få reda på vad som hade kunnat bli, av ren nyfikenhet så ångrar jag ju det men jag är ändå glad att jag är där jag är idag så på så vis vill jag ändå inte riktigt ångra saker och ting i livet då allt på sitt sätt tar en dit man är och här är jag tämligen nöjd trotts alla motgångar och besvär.

Och vad hade hänt om jag tagit tillbaka Percy, han är väl egentligen det enda exet som jag faktiskt viljat ha tillbaka och kunnat acceptera att ta tillbaka, då alltså och inte nu. Tur var väl att man vaknade upp och egentligen att Rickard faktiskt drog en ur det grepp som Percy på sätt och vis hade om en.

Men nog om det.

Tycker det är väldigt intressant just det tänk om och vad som kunnat vara istället för det som är idag, som sagt så inget jag vill byta men skulle vara roligt att kunna se vad som skulle hänt. Visst vissa saker vet man ju direkt att dom skulle rent ut sagt vara mindre hälsosamma, som tex tagit Percy tillbaka. Med vilka val hade jag fortfarande träffat Per exempelvis..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0