And the angels sang

Bortsett från att ha varit in till stan med min PO så fixade jag lite på balkongen när jag kom tillbaka hem.

Det var behövligt för det börjar bli kallt så vissa växter har ett behov av att komma in igen snart, men pga ett problem med tvestjärtar så måste jag plantera om alla växter ute som jag ska ta in.

Har iaf fixat min hibiskus som tagit sig jävligt bra och riktigt stor för att inte ens vara 1 år, så nu är den inne så behöver jag inte oroa mig för köldskador på den.


En blomma från svärmors hibiskus.

Flyttade även om ena Tiny Tim tomatplantan så den får lite bättre ljus så tomaterna på den har en möjlighet att mogna innan det blir för kallt. Ser ut som det blir en heeel del på den.

Det blir en del växter som får stanna ute över vintern, vi får väl se vilka som överlever eller ej. Lite bitter på dock att min svartvinbärs buske inte gav någe frukt i år. Ska ta och köpa en större kruka åt den sedan så kanske den tar sig lite bättre.

Men är ändå nöjd med det här året, fått ganska bra med tomater, gurka och physalis och lite annat gott och blandat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0