Framtiden väntar?

Det går himla segt frammåt gör det och vi överväger att be soss  kyssa sig i röven och försöka klara oss på det lilla vi får från Pers aktivitetsstöd, men det är dessvärre näst intill omöjligt. Men vi får se hur det blir, ska ju ringa soss ute i Skoghall igen och kolla med dem och så ska vi antagligen överklaga beslutet från länsrätten angående min aktiivitetsersättning.

Önskar så dom kunde godkänna det så slapp man oroa sig och tänka på inkomst på 1 - 2 år ( det har gått så länge på ansökan så vi är en bra bit in i perioden om jag skulle få godkännt ), plus att det går ju att få bostadsstöd och aktiveringsstöd från dem.



Om ungefär 1 timme ska vi ut till Skoghall och kolla på en lägenhet iaf, vi är väl egentligen inte så förtjusta i den men vi tänkte att vi kollar för det är ju en jäkla skillnad mellan bilder och verklighet. Men den har ju ute plats iaf och det lockar ordentligt kan jag lova.

Sara som jag fotade i Lördags gillade verkligen bilderna vi tog, vilket känns riktigt skönt att höra. Så otroligt trevlig människa och så roligt att vi båda älskar hundar dessutom. Sedan har ju en massa himla roliga ideer och är väldigt påhittig, en person jag helt klart skulle kunna umgås med. Visserligen måste jag säga att jag haft himla tur med så gott som alla modeller som jag träffat, dom har varit otroligt trevliga och lätta att umgås med. Vilket känns otroligt skönt egentligen, speciellt när jag har det lite svårt med det sociala.


Saknar dig Pollan..

Nästa vecka ska mitt personliga ombud börja sin kontakt riktigt med mig och då skulle vi ut och fika eller liknande för att lära känna varandra. Ska bli roligt och hon är ju himla go, påminner om min moster. Känns skönt att få den hjälpen och nån som vet vart man ska vända sig och vet vad man kan ansöka och vad för rätt till hjälp man har och ska bli så skönt att mamma inte har så himla mycket hon måste dra utan att vi faktiskt kan få hjälp av någon här nere.

På fredag ser det ut att bli rollspel, ska bli lite roligt om man mår bra dvs. Har ju haft en period som svänger ordentligt just nu. Men det ordnar sig väl hoppas jag.


Dagen efter midsommar partaj hos pappa o gunilla

Jag har en hel del som läser min blogg har jag märkt, men skulle vara kul å veta vilka ni läsare är så ta och kommentera lite, jag kan lova er att det inte gör ont. Ja om ni inte stukar något finger på tangentbordet dvs.

Det värmer alltid så när jag tittar på min underbara make. Hur han grimaserar när han konsentrerar sig när han målar sina warhammer tex. Eller när han ser något roligt och skrattar, då värmer själen och får hjärtat att slå ännu mer extra. Intressant egentligen hur mycket man kan älska.


Min underbara man och vovve <3

Nu ska vi ta och göra oss lite iordning och ta och mäta det vi behöver ha reda på ( vi var ju så smidiga att vi slänge den gamla lappen med alla måtten ) när vi kollar lägenheten.



Kommentarer
Postat av: Sara

Började läsa din blogg idag :-D Kul att du är nöjd med mig för jag gillade verkligen fotograferingen med dig :-) Jag ska hålla tummarna för er så allt ordnar sig med lägenhet. Måste ju säga att din vovve är underbart söt :-D Kram på dig!

2008-09-05 @ 12:28:52
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sara:

Aw tack så hemskt mycket :D Himla snällt och ja jag kan ju bara säga detsamma om er :D Diggar verkligen i volvo t shirten och så öronen där :)

Har varit lite segt med fixandet av bilder, hur funkar din msn nu förresten? Tänkte så jag kunde skicka dem 30 utvalda bilderna till dig så du kan välja ut 10 av dem :)



Kram på si :D

2008-09-09 @ 02:09:27
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0