No more talk of darkness

Idag har jag varit och kollat lite på EBL skolan tillsammans med mitt personliga ombud, skönt att få komma ut och sedan är ju hon himla trevlig så det gör det roligt dessutom.

Skola är väl kanske att ta i utan man skulle nog hellre kunna kalla det kurs verksamhet. EBL skolan är till för dem med psykologiska besvär av olika slag och är till för att man ska kunna komma igång, träffa andra i liknande situationer och bara för att få komma hemifrån och aktivera sig lite.

Dom har ett litet utbud med kurser, som inte ger några betyg eller liknande utan är helt frivillig och för ens egen skull men det kostar heller inget att gå där.



Dom har lite olika från matte till väl mående och kreativitet. Kurser med olika knep om hur man kommer igång, hur man tar hand om sig själv och hur man kan må bättre på egen hand. Sedan lyssnar dom till deltagarnas önskningar och är lagomt mångra intresserade och dom får tag i kunskaperna så kan dom köra igång kurser med det man önskar.

Jag lade in en önskan om en kurs om blommor och natur när vi var där på studie besök och så ska jag kanske få hålla i en kurs där om foto och kanske även lite dator. Visst jag är inte den mest pedagogiska men jag kunde få hjälp att ha en kurs av någon av dem som har hand om skolan. Det ger inte betalt utan mer som en välgärning och att ge tillbaka lite för det man får.

Men ska ansöka till kursen där man får göra kreativa saker som decopage och liknande. Men funderar även på kurserna om att umgås i grupp och utbyta kunskaper och erfarenheter, plus att det kan vara roligt att lära känna lite nya människor ( som lite är en av anledningarna till att jag ska testa att gå där, bli av med min rädsla och ångest inför nya människor ) och sedan så var det en kurs om Värmland, tänkte det kan ju vara lite roligt att lära sig mer om.

Inte helt bestämt mig ännu dock, men ska tänka lite mer på det så får vi se..



Kommentarer
Postat av: Sara

Det lät ju inte så dumt, skönt att ha något att göra :-)

2008-09-23 @ 22:29:12
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sara:

Oja verkligen, man blir ju lite smått galen av att sitta instängd dagarna i ända :D

2008-09-24 @ 16:38:56
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0