Seriöst?

Vet inte om jag törs tro det är sant egentligen men det är det, känns som något kommer gå fel eftersom det verkar gå så himla bra just nu.



Som ni vet så har ju Per fått erbjudande om jobb på en restaurang som jag pratat lite om men nu är det ju så att han så gott som är garanterad jobb där han har praktik oxå. Så vi har gått ifrån att det inte verkar finnas några jobb alls till att han måste välja mellan 2 stycken. Det är ju inte helt dåliga löner det rör sig om heller, visst kock löner är väl inte de bästa precis men det är ju bättre än vad vi har idag om man säger så, den med lägst lön är skulle ge oss 3500 kronor mer i månaden än vad vi har idag och det är alltså bara på hans lön.

Det ser ut att luta mot jobbet där han har praktik nu som är ett deltidsjobb men som jag tror faktiskt är bäst för honom, av det vi vet om båda ställena nu. Men han ska på möte med den andra restaurangen om ca 20 minuter så efter det så vet vi hur han kommer göra.



Känns overkligt men jag är så himla glad att han äntligen ses för hur duktig han är och faktiskt kommer bli en bra resurs för den restaurang som får honom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0