Veckan som kommer

Ja veckan som kommer känns som den kommer bli trevlig om än något seg.

På måndag så ska jag träffa mitt personliga ombud igen och vi ska väl hitta på något och prata lite om överklagan som behöver tas och skrivas ihop snart. Jag undrar vart vi ska åka denna gången, skönt att någon drar mig ut från lägenheten.


Modell: Sara L              Foto: Jag

Sedan mer här i veckan så ska jag hitta på något med Sara. Om vi ska ta en fika eller något liknande, trevligt ska det bli iaf och jag ser framemot det. Måste säga att jag gilla henne, känns som man kom otroligt bra överens med henne och jag trivs mycket bra i hennes sällskap.

Utöver detta så ska vi väl kolla upp lite hur möjligheterna för att Per ska kunna plugga igen är och om det är något vi får stå för själva eller om arbetsförmedlingen står för omskolningen. Vi ska prata med Pers farbror och se hur det är med en möjlig anställning där eller om han har några sådana kontakter, med något sådant bakom ryggen så är det ju större chans att arbetsförmedlingen hjälper till.

För den som undrar så är det svetsare han funderar på. Det är himla bra betalt och betydligt lättare att få jobb som och vi vet ju sedan tidigare att han både är duktig på det och tycker det är roligt.



Vi ska väl klippa av Per allt hår här i kommande dagarna dessutom och se vad vi kan få för hans hår, det är ju ofärgat och obehandlat så lite borde man kunna få. Men det är något vi ska kolla upp här i veckan tänkte vi. Kommer bli lite annorlunda att se honom i kort hår, men tror han kommer må bättre utav det.

Känns som det kan bli en rätt bra vecka ändå..



Kommentarer
Postat av: kaka

Vill han inte jobba som kock, Per? Det stod ju omskolas.. vadan detta?

2008-09-21 @ 21:40:47
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evelina

Kaka:

Jodå det vill han men det är dålig lön egentligen för ett sjuhelvetes jobb men så blir han mest utnyttjad med en massa praktik så han är rätt less. Samt att det känns bra med 2 utbildningar.. desto fler jobb att söka :)

2008-09-21 @ 23:12:00
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Sara

Det ska bli riktigt kul att träffa dig igen :-) Kram!

2008-09-22 @ 12:29:30
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sara:

Kul att höra :) OCh ja det är ju en fördel, hade nog varit ltie töligt annars ;D

Kram

2008-09-22 @ 15:41:13
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0