Vinter

Nu har det blivit vinter, ja kanske inte helt riktigt för snö är det fortfarande snålt med.

För att börja med så ser det inte ut som vi får denna lägenheten, vi har försökt med jag vet inte hur många lösningar och inte lyckats få till det med någon av dem. Visst förstod jag väl när vi fick reda på att Per bara får visstidsanställning ( i 1 år ) och inte fastanställning att det i och med det inte skulle bli något lån.

Det gör ont och man börjar verkligen få den där känslan av att det är lika bra att ge upp allt hopp man har för detta bevisar ju bara att det inte är någon idée att försöka ens. Okej det är ju klart jag är lycklig med Per och hundarna och så men är det så fel att vilja ha det bättre och finna lycka tillsammans?

Vi har väl inte gett upp helt på lägenheten, även om vi fått helt slut på idéer. Någon som vill låna ut ca 200 000 kronor?



Ibland funderar man ju på vad för elakt man måste gjort för att förtjäna allt detta? Tänker väl dock påpeka att det är inte allt som hamnar i bloggen.

Man blir så trött på att allting alltid ska gå emot en, jag menar visst jag får ju pengarna men dom gör en ju inte lycklig. Det medför visserligen en del möjligheter, men inte det jag trodde det skulle kunna hjälpa med.

Får nog ringa mäklaren här sedan och säga att vi måste dra oss ur, för det känns inte rätt att ge ett bud bara för att hålla sig kvar i leken så att säga. Inte för att buden är bindande, men jag tycker det är så taskigt att ge falska förhoppningar på det sättet.

Nu ska jag väl gå och lägga mig igen eller något, egentligen skulle jag ha fotat med Sofie idag men jag känner mig inte på humör och saknar både lust och inspiration, känner mig ju bara tom.




Kommentarer
Postat av: Rävfan

Ren nyfikenhet, ni har inte funderat på hyresrätt istället för bostadsrätt?

KBAB har en hel del lägenheter på kronoparken, det finns ju 4or på 115 kvadrat för 5500ish i månaden som har gräsmatta och egen ingång, något som jag förstått är ett mindre krav i eran lägenhetssökning.

2009-12-02 @ 17:55:31
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Evelina

Räven:

Jodå det är klart vi har funderat över det men det är extremt få hyresrätter som har den där känslan som vi är ute efter. Dvs något som känns som ett hem, vårt hem.

Jo gräsmatta, eller rättare sagt möjligheten att odla och fixa i en trädgård är ett stort krav. Egen ingång inte så mycket egentligen som inga trappor, dock är egen ingång att föredra om inga trappor finns att hitta. Men sedan är det ju inte kronoparken i sig som vi är ute efter utan den rätta känslan, därför som vi hittar extremt få lägenheter och hus som vi blir intresserade av, det är väldigt få om man jämför med hur mycket vi tittar på. Sedan att vi tittat på 2 lägenheter där på kantelegatan är för att vi gillar området, lungt och skönt samt en hel del hundägare där ( iaf enligt en styrelsemedlem vi talat med ). Så vi har gett upp hyresrätter lite eftersom vi i princip inte hittat någon på väldigt länge.

2009-12-02 @ 20:46:34
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Räven

Jag tycker bara det känns lite döfött att ge upp hyresrätter med tanke på lånesituationen som råder :/ Naturligtvis vill man bo i en bostadsrätt men det kostar också, och kan man inte få något lån av banken så blir det jobbigt.

I värsta fall får man göra som vi, köpa en billig lägenhet utanför stan.

2009-12-02 @ 23:06:17
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Evelina

Räven:

Ja nej men sedan så flyttar vi ju av anledningen att vi vill ha det bättre inte för att vi måste. Visst jag mår inge bra här, men det är lite därför vi är så petiga oxå så vi inte ska behöva flytta så snart igen.

Jo men vi kikar även ute i Skoghall och i vålberg och liknande, bor ju faktiskt hellre en bit utanför stan då jag inte är en stadsmänniska.

2009-12-03 @ 01:45:57
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0