Don´t dream it´s over

Det är mycket med jobb nu i dessa tider, tyvärr. Många förändringar som sker och mycket sparande verkar skapa en väldigt instabil vardag.

Jag misstänker det lär bli ännu mer desperat efter jobb här ett tag framöver än vad det varit tidigare och jag kan ju lungt säga att jag är himla glad som slipper allt det där just nu.

Men känner en viss oro för nära och kära att de ska måsta gå från sina jobb eller ta jobb dom verkligen inte vill ha.

Det är klart att jag tycker att får man jobb ska man vara glad för det men samtidigt anser jag att man inte ska bege sig in på ett jobb man inte skulle må bra utav, för då brukar man ju inte orka i längden. Iaf inte att jobba och vara hel som människa, något som är så oerhört viktigt.

Det är ju klart att man vill ha lönen och att man kanske tar ett sådant jobb ett tag, men man ska akta sig för att bli fast. Men det är ju inte helt omöjligt att ens inställning förändras och att man börjar trivas. Men en person ( som jag inte tänker nämna namn på men jag tror denne vet vem jag menar ) som står mig mycket gärna tycker jag gjorde en väldigt stor sak och det var att gå mot ovisheten utan jobb och sade upp sig på det jobb denne hade då denne inte mådde bra där och inte ville råka fastna som så många andra gjort.

Nu menar jag ju inte att man bara ska jobba med sitt drömjobb, den lyxen existerar nästan inte idag. Men man måste ju själv ställa sig frågan vad man är beredd att göra för att få pengar och hur mycket det prioriteras. Självklart måste man ju kompromissa med sig själv ibland rörandes detta men man bör hålla på sina gränser för iaf sådana jobb som man helt enkelt vägrar röra vid.

Något jag även tycker ska nämnas är att man såklart ska kämpa för att nå sitt mål och därmed nå sitt drömyrke och jag tror man kan nå dit sålänge man är beredd på att göra lite skitgöra längs vägen, samt göra vissa uppoffringar.

Jag hoppas ni som söker finner det ni söker efter.
Jag hoppas min underbara systers chef vaknar upp och gör det enda rätta, jag hoppas min ljuvliga kusin äntligen finner det hon söker och så mina kära vänner hoppas jag hittar jobb som får dem alla att må bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0