Irriterande

Har suttit nästan hela natten och skulle till att jobba med hemsidan när man först och främst inser att man är fan verkligen inte bra på det så nu ska jag fan titta på en massa videos och tutorials så jag lär mig något.

Sedan kom jag till insikt med att så gott som alla namn till företaget som jag hade tänkt på visade sig hemsieadresserna till vara upptagna. Så det sket sig ju. Så nu måste jag komma på ett nytt namn. EvePhoto.com ligger för nära EvesPhoto.com som redan nu existerar så det vill jag inte riktigt köra på då det är så lätt att skriva dit s.

Har ett namn jag funderar på UnicusPhoto.com och själva företaget Unicus Photography, jag gillar det men känns som det blir svårt att använda min logga då lite då Unicus ligger väldigt nära Unicorn ( och för dem som inte vet så är min logga ett enhörningshuvud som min kusin Ann har gjort ).

Men jag vet att jag bör köra på det som jag tycker om och som tilltalar mig och att det ska vara ett namn som jag kan stå för. Det är ju ett stort namn att leva upp till.

Funderar på till hemsidan iaf om jag ska köra på EvelinaHassel.com istället..

Lutar mot det sistnämnda.



Kommentarer
Postat av: Daddy-O

Varför inte sätta dit ett V till eftersom du kallar dig EVVE. EVVEPHOTO.com

2009-01-13 @ 16:14:29
Postat av: Räv

Man måste ju inte köra med .com , kanske öppnar sig en hel del möjligheter om man kör med .nu /.se /.gudvetvad ?

2009-01-13 @ 17:36:31
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Evelina

Pappa:

Jo det är sant det men det ligger fortfarande väldigt likt evesphoto.com

Du tror inte EvelinaHassel.com funkar bättre? Känns ju på så sätt lite mer personligt.. :)

2009-01-13 @ 17:42:43
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Räv:

Ja nej det är ju sant det men känner ändå att det känns bättre med .com då jag även vill att det ska kunna fungera internationellt och då är ju .com lättare.

2009-01-13 @ 17:44:34
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0