Nya friska tag

Så då är det dags igen att ta tag i saker och ting. Eller ja inget jag lovat mig men jag saknar det väldigt mycket.

Vad pratar jag om? Jo träning, att få pumpa lite muskler speciellt.

Älskar att träna, visst det syns ju kanske inte direkt på mig. Vare sig när jag sitter såhär eller när jag tränar, men jag tycker det är på sätt och vis väldigt avslappnande. Så jag funderar på att ta samma gym som Per, ska ju tydligen vara fint och fräscht och inte allt för dyrt hoppas jag. Det är ju rätt nära och förhoppningsvis så ska vi kunna fixa så jag kan få parkera vid restaurangen, gymmet ligger tydligen alldeles intill.



Dom har tydligen lite bättre än SATS, iaf det dom erbjöd os när vi gick där. nJoy som dessa heter erbjuder exempelvis mer tid med den personliga tränaren. Ska nog iaf ta mig dit och kolla någon dag. Vi får väl se hur det går, lättare sagt än gjort att ta sig iväg.

Hade varit roligt om Anna hade gått där oxå så man haft någon att träna med, visst det är ju klart jag kan åka dit och möta upp Per då han jobbat klart och han ska träna, men jag vill helst vara där under dagtid så det är så lite folk som möjligt.

Har fått mitt tandläkarkort idag dessutom, nu kostar det för mig om jag ska gå till tandläkaren lika mycket som det kostar att gå till en vanlig läkare ( runt 200 kronor ). Oavsett om jag ska laga eller dom ska kolla tänderna så kostar det detsamma. Känns riktigt skönt att äntligen ha råd att gå dit. Per ska förhoppningsvis även han få ett sånt kort.
Nu ska jag bara våga mig dit oxå, har ju lite tandläkarskräck.

Men antar att man ska försöka att inte ta sig vatten över huvudet.

Dessutom blir jag så glad av att tänka på att snart är det min tur att ställa mig i startgroparna och ta sats. Visst jag säger det ofta och kanske börjar bli lite tjatigt men det är något som värmer och jag verkligen vill göra. Starta mitt egna företag, bidra med något ekonomiskt till vår lilla familj jag med. Klart jag är livrädd för att det inte ska gå vägen och det ska visa sig att jag inte är så duktig som jag tror o hoppas. Är livrädd att ingen ska vilja ha mina bilder.



Men jag vet att jag måste tro på mig själv om jag vill komma någon vart i livet och jag vet att jag är duktig egentligen.. Men jag är rädd, hatar att vara så rädd och orolig men det är något som jag bara är.

Skulle visserligen vara roligt att starta samtidigt som med en kompis. Så är det någon av er kära vänner som vill och faktiskt ska starta eget snart så hojta till så kan vi ju försöka passa på att köra igång någolunda samtidigt så finns vi ju att stötta varandra då vi antagligen lär gå igenom liknande stadier.



Kommentarer
Postat av: Daddy-O

Ska man träna, så ska man inte hänga upp det på andra. Blir lätt att det inte blir nå´n träning när den andre inte kan. Du är ju där för att träna, inte att prata. Finns säkert nå´n att slänga några ord med om man vill. Bättre med några timmar på gymmet än hemma i soffan. Ta det lugnt i början, så det känns bra. Go for it!

2009-01-14 @ 08:17:05
Postat av: Evelina

Pappa:

Ja nej det är inte riktigt det det handlar om, alltså att ha någon att prata med där. Väl där är jag så fokuserad på att träna så, men det är att jag behöver hjälp att ta mig dit. Det är ett av mina stora problem och det är att ta sig från A till B många gånger och det gör att det itne blir av. Har jag någon jag tränar med känner jag ett helt annat ansvar.

tack pappa :)

2009-01-14 @ 14:32:52
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0