Jobb

Som de flesta nog läst vid det här laget så blev ju Per av med jobbet i fredags, vilket var lite synd.

Men idag var Per och pratade med ett kebab ställe inne stan om eventuellt jobb och det ser ju faktiskt ljust ut. Han ska få gå på praktik en månad så dom får testa på honom och går det bra då och dom är nöjda med varandra så skulle han få börja jobba där heltid, på lönebidrag då såklart.

Det verkar vara ett riktigt bra ställe och det var en oerhört trevlig och snäll chef där, som dessutom bor här på gruvlyckan.



Nu ska vi ju inte ta ut segern i förskott direkt men får Per jobbet där så kommer han få ha hand om husmanskosten, som skulle bestå utav lite lättare rätter. Jag tror att får han bara jobb där så kommer det fungera hur bra som helst.

Var på tal om att han skulle börja sin månadslånga praktik redan om 2 veckor. Hur det  blir med Norrlands semestern återstår dock att se, ser nästan inte ut som vi kommer kunna ta oss iväg något iår, vilket gör mig väldigt ont men för jobbets skull så är det ju ett måste.

Men det känns som det kommer ordna sig här nu, jag hoppas han får detta jobbet nu för jag tror det kan vara oerhört bra för honom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0