Nördmöte och Rollspel

Gårdagen, som även var Sveriges Nationaldag och mitt söta lilla kusinbarns födelsedag, hade vi bestämt att vi skulle ha kampanjmöte rörandes vilka vi skulle möta och vart vi ska börja osv.

Först kom Henrik och Angelica förbi med sina barn, Anthea och Maximus. När vi såg att dom hade barnen med sig  blev vi först lite nervösa eftersom Loke har visat tecken tidigare på att han verkligen inte tycker om barn. Han har iaf skrämt ett antal. Men det gick verkligen förvånantsvärt bra och både barnen och hundarna höll sig lugna. Ymer tyckte väl visserligen dock att det var lite otäckt med barn.


Henrik och Angelica med Anthea och Maximus.

Efter ett tag kom även Peter F och efter honom Erik, Joppe och Pauline. Efter yttligare en stund så kom även Peter B och sedan även Patrik. För att summera så hann vi bli rätt många här hemma.


Pauline, Joppe och Peter F.

Vi valde ut vart alla ville börja med sina arméer och sedan valde vi ut vilka som skulle slås mot vilka i första striden.

Pauline valde att utmana mig så vi ska ha en match här inom en månad, det ska bli roligt måste jag säga. Ser verkligen framemot det. Detta innebär alltså att det  blir min Odöda armé mot hennes Orcs and Goblins armé.


En liten del i min armé, min Black Coach.

Väl efter att mötet var klart så gjorde vi klart för att göra karaktärer till rollspelet som vi skulle spela sedan efter att alla fått i sig något att äta. Joppe skulle leda ett äventyr i Call of Cathulu, som jag kan säga var riktigt skojjit. Det är ett litet otäckt rollspel, kanske beror på att det är ett horror rollspel som dom så fint uttrycker det själva dom som gjort det.

Allt som allt var det en riktigt lyckad dag och vi hade väldigt roligt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0