Varning

Efter många om och men och väldigt många försök så måste jag nu trotts allt utfärda en varning.

Köp inte växter från IKEA, jag vill väl inte prata illa eller så om dem på IKEA för dom har trotts allt bra priser och bra grejer men blommor är inte deras starka sida.



Vi var nu tvugna att kasta den ena stora växten som vi köpt från IKEA strax innan jul för den var helt dränkt i små äckliga flugor. Den visade tecken på att den inte mådde bra och jag försökte lite allt möjligt för att få den att må bättre men inget funkade, för jag visste inte att det var fullt med flugor i jorden som fick den att må så dåligt. Nu var den dock nästan död, jag ger inte upp förrns dom är helt döda vanligtvis men nu var vi tvugna att slänga ut den då det myllrade otäckt mycket flugor från den.

Dessvärre är detta inte första gången som blommor från IKEA inte klarar sig, så gott som alla jag köpt därifrån har dött och de flesta pga sjukdommar. Så jag vill verkligen rekomendera er som funderar på att köpa blommor där att vända sig till en plantskola eller liknande, dock ska ju nämnas att det är ju ingen garanti på att blommorna är bra ( det beror ju helt och hållet på hur dom sköter blommorna ).



Nu hoppas jag bara att den andra stora vi köpte överlever, men den ser ut att må betydligt bättre än vad den andra gjorde iaf. Men man kan ju inte bli annat än bitter för dom kostade ändå 400 kronor styck. De andra små jag köpt som dött har kanske kostat runt 40 kronor max och har väl inte varit hela världen att dom dött.

Men jag tänker aldrig mer köpa blommor från IKEA och rekomenderar som sagt er som funderar på det att söka på annat håll.



Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har köpt 2 blommor på IKEA, den ena dog för ett par veckor sedan. Den andra är det inte mycket kvar av. Undviker också IKEA blommor i framtiden..



Kram kram

2009-03-15 @ 16:38:31
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sara:



ja nej det verkar verkligen vara skitdålig kvalité på blommorna därifrån. Vilket är jävligt bittert. Ja samma här..



Kram



2009-03-17 @ 12:34:49
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0