Irriterad

Blir så himla grinig och irriterad på folk ibland.

Det jag har i åtanke nu är en diskution som är igång på modellbiler rörandes ett par sessioner med tjejer i nazityska militära kläder, något som jag tycker kan vara riktigt snyggt.

Nu är det så att det är en del som tar så oerhört illa vid sig utav dessa  bilder och anser dem vara stötande då dom i första taget är glorifierande utav nazismen.

Dom som har tagit bilderna har varit noga med att skriva redan innan dom lades ut att det är rent estetiska bilder för att det är snygga kläder och iaf ena fallet var det lite åt fetisch hållet och att det hade INGET att göra med några politiska åsikter.

Dock har ju detta blossat upp i en rätt hetsig debatt om vad som är rätt och fel och dessa fotografer har även nu blivit polisanmälda tydligen för hets mot folkgrupp. Något som jag tycker är helt sjukt.

Okej jag kan förstå att det är ett oerhört känsligt ämne för många men det är ju i grund och botten i detta fallen iaf bara kläder på en modell egentligen.

Jag hatar verkligen folk som anser att deras sätt är det ultimata och det finns inget annat. Klart man ska få ha sina åsikter och inte behöver bli påverkad av andras men då måste man ju även kunna ge den respekten tillbaka. Alla kan inte anpassa sig efter ett par personers åsikter, ska man nu vara så försiktig så ska man ju inte få någon att må dåligt.

Jag menar det finns ju faktiskt dom som tar illa upp av vissa utseenden, så dom får allt ta och skyla sig. Det finns dom som tar illa upp utav homosexualitet så dom måste gömma sig eller iaf inte visa det öppet för det kan ju anses stötande av någon. Att kyssas offentligt kan ju vara kränkade för någon så det får ju absolut inte förekomma. Det finns tom dom som anser att andra hudfärger är stötande..

Har dom glömt att det ska vara lika för alla, okej en del saker är kanske liiite för känsliga att skämta om men vill man göra det så måste man ju faktiskt få göra det och gillar man det itne så kan man ju faktiskt låta bli att titta. Förintelsen är ett starkt ämne och det är många som tar illa vid sig men ska man anpassas efter deras mående ska man anpassa sig efter alla andras med och då kommer ju även ovanstående in.

En som kommenterade dom bilderna skrev bland annat:
"I själva verket är en glorifierng, där modellen ser stark ut, vacker och osårbar ut - en glorifiering när vi vet att SS soldater sen gick ut och förrättade sina värv. Sköt gravida mödrar, dödade småbarn på bajonetter, tvingade 100 år gamla män att gå många kilometer barfota för att sen hälla vatten över deras fötter så att de förfrös fast i marken. Allt det symboliserar SS för många. Varför respekterar ni inte oss"

Det jag hajar till på är det sista där och det är bland annat det som får mig att bli så jäkla arg. För man kan precis lika gärna ställa samma fråga tillbaka. Varför respekterar inte NI oss oxå då?
Eller ja dom som har denna fetischen i detta fallet.

Man ska ju inte be av någon något man inte kan göra själv och detta är rätt tydligt att det är bara menat att gå åt ett håll.

Nu menar jag inte att man inte ska visa respekt för andras lidande eller så men att alla ska visa respekt för alla oavsett hur korkade deras åsikter kan tyckas vara, för det är ju det det är.. DERAS åsikter. Bara för att man inte håller med innebär ju inte det att man har fel, man måste sluta tänka på sig själv som den perfekta människan och förebilden och att alla ska tycka som en själv.

Själv anser jag att alla får göra som dom vill och tycka preciiiis vad dom vill så länge dom inte försöker trycka det på andra eller medvetet skada andra ( som är ofrivilliga ).

Nu ska jag sluta innan jag blir mer arg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0