Tider

Har äntligen fått en tid hos min läkare på psykiatriska öppenvården.

Egentligen skulle jag ha fått en tid där i februari, men dom glömde bort det. Men ja man ska väl inte klaga, huvudsaken är väl att man får hjälp och sååå lång tid har jag ju ändå inte behövt vänta. Det är ju bara några månader trotts allt.

Ska tillbaka för att kolla om jag ska få testa någon ny medicin istället för Concertan som inte funkade speciellt bra för mig. Ska även se vad han säger om det vi började prata om sist, att han trodde att jag kanske hade även yttligare en till diagnos, OCD ( tvångsyndrom ). Men en del av sakerna ligger ju väldigt nära med Tourettsen. Man tror ju väldigt lätt att han man tvångstankar och liknande som tex att rätta till dukar och sådant så är det OCD det rör sig om men det kan lika gärna vara Tourettes syndrom.

Men vi får se vad han säger, det är ju trotts allt en himla bra läkare som jag är  väldigt glad att jag blivit tilldelad.

Jag hoppas jag får en medicin som fungerar denna gången och inte ger mig fullt lika obehagliga biverkningar som jag fick sist. Det är lite mysko dock att man testar en medicin som i princip är för livslångt bruk, något som oxå gör att man verkligen vill att det ska vara rätt.

För er som har frågor angående diagnoserna och så får gärna fråga på så ska jag försöka svara så gott jag kan. Lägger in några länkar så att den som vill även kan läsa om diagnoserna.


- ADD ( liknande ADHD förutom Hyper )
- Autismliknande tillstånd ( åt aspeberger hållet )
- Tourettes Syndrom

Och dom som eventuellt kommer bli
- OCD
- Bipolärt syndrom



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0