Till sommaren

Har suttit och funderat lite över vad man skulle vilja hinna med i sommar när vi är uppe i Norrland, när nu det blir.

Upp ska vi, det är bestämt, men när vet  vi inte riktigt ännu då Per inte fått några besked från jobbet ännu om hur det kommer att se ut.

Bortsett från att träffa familj och vänner så skulle det ju vara roligt att hitta på något mer.

Funderar på om Hemsöfästning, i Härnösand, skulle vara roligt att besöka igen, speciellt med tanke på att jag har en bättre kamera och känner till lite hur det ser ut denna gången så jag kan vara lite smart och ha med mig stativet. För det är ju en oerhört faschinerande atmosfär och omgivning där med alla kanoner och gångarna i marken.


Nere i Hemsöfästning.

Murberget är ju ett måste, dit åker vi varje sommar och har så gjort i ungefär 20 år har jag för mig. Det är alltid roligt att vara där och det är så underbar stämning där.


Inne i en av stugorna på Murberget

Har vi tur kommer vi ungefär samtidigt som Sundsvalls Gatufest är och det är ju alltid roligt att åka på, även om det är lite dyrt så brukar det verkligen vara värt det.

Annars så är det väl tänkt att ta det lite lungt och grilla ute på Åstön, som vi oxå gör varje år. Blir väl att promenera ut i skogen lite och bada en del, kanske blir lite att fiska dessutom. Beror väl lite på hur länge vi kommer kunna vara där uppe, jag lär ju behöva åka hem till bröllopsjobbet.

Men jag längtar upp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0