Ett rop på hjälp

Jag tror nog de flesta vid det här laget har läst om Björn från Kil som råkat ut för en olycka i Thailand och nu vädjar hans familj om all hjälp dem kan få.

Jag vet inte varför jag blir så oerhört berörd av detta och blir tårögd varje gång jag tänker på det. Jag känner inte denna människa men ändå kan jag inte hjälpa att bli så upprörd.

Jag önskar jag kunde fixa det åt dem så han fick komma hem och få vård här i Sverige istället.

Man kan bara försöka föreställa sig hur fruktansvärt det måste kännas för familjen som gör allt dom kan men ändå räcker det inte. Att be allmänheten om hjälp på detta viset kan verkligen inte vara lätt.

Gå in här och läs och om ni kan hjälp till ----> http://hjalpsos.blogg.se/





Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag håller givetvis med om att det är sorgligt att han är fast i Thailand MEN jag tycker ändå inte att familjen kan begära att staten ska betala för hans resa hem mm som de faktisk gjort "– Vi tycker svenska staten skulle se till att han kommer hem".



Han skulle ha tecknat de försäkringar som krävs för att man ska vara skyddad för allt när man reser. Om staten betalar allt så kan ju alla åka utomlands utan försäkringar, man spar ju massa pengar, för betalar dom för en ska de betala för alla. Eller?

2009-11-02 @ 22:18:24
URL: http://alexandrahansen.blogg.se/
Postat av: Evelina

Alexandra:

Jo jag kan helt klart hålla med dig om att man verkligen bör se till att skaffa de försäkringar som man kan tänkas behöva på en resa som denna. Varför han inte har det vette tusan.



Men om dom kanske kunde låna pengarna till familjen, vet ju visserligen inte hur deras ekonomiska sits ser ut. Men några fler alternativ borde det finnas.

Men jag håller som sagt med dig om att ska en ha ska det ju gälla för alla.

2009-11-03 @ 11:59:19
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0