Har det verkligen hänt?

Idag har det väl hänt en del egentligen, även om dagen i sig känns rätt oproduktiv.

Jag har ringt och pratat med banken och frågat lite om saker och ting kring lånet och hur våra chanser kan tänkas se ut. Det är ju ett stort plus att vi kommer kunna lägga en större summa själva men dom rekomenderade oss att boka en tid för vidare information på kontoret i Karlstad. Så dom ska ta kontakt med oss om tidsbokning, lär väl antagligen inträffa här kommande vecka skulle jag tro.

Strax efter att jag lagt på telefonluren så fick jag ett sms av Per. Han skulle prata med chefen sin idag om eventuell ledighet under jul samt hur framtiden ser ut. Han är ju provanställd tom sista december.

Angående ledigheten så ser det ut som han kommer kunna få en vecka och kanske någon extra dags ledighet, dock var det väl inte helt säkert ännu.

Angående fortsatt jobb, dvs fastanställning så kommer han få stanna kvar där och blir fastanställd från och med Januari. Det känns så sjukt skönt och det höjer ju våra chanser för lån avsevärt mycket. Visst man ska ju inte ropa hej förrns man är över bäcken och alla papper och sådant är påskrivet men oavsett så känns det så ruskigt skönt. Speciellt för att Per börjar trivas allt bättre där på jobbet och dom behandlar honom så mycket bättre där nu än vad dom gjorde tidigare, så det känns faktiskt riktigt bra.

Det ser ju faktiskt ut som att vi kommer kunna få lån och köpa den här lägenheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0